Nu har jag dansat och lett...eller jag menar att jag har Lulat och kalasat.....

Och inte tog jag med mej kameran....(huvvaligen då MAN KAN JU BLI BESTULEN!) Så min kväll på slottet på stan
kan enklast sammanfattas i några (?) punkter....men med tanke på att vuxen-kvalitets-tiden mamma-vatten-intaget började redan på eftermiddagen så blir det nog lite fler än några punkter.........Vi började kvällen eftermiddagen hos våra allra goaste vänner (som nog vid närmare eftertanke är de mest underhållande människor som existerar) med sushi och smaskigt tilltugg, även om de mörka småkorvarna (som lämpligt nog hette Devil) var i starkaste laget....tyvärr var det efterlängtade ÖLSPELET på vift...så...vi tar en revival snart, eller hur J och T? men men...här är kvällen i korthet:

image90(bild från euart.com)



* Lisa gjorde (förståss) en silly-walk hela vägen från Mjölkudden in till centrala stan, jag svär på att hade jag inte haft(så trevlig) guidning genom hyreshusen hade jag varit kvar där än
*Lisa slösade en halvtimme i toalettkön på MacDonalds för att sen, när hon var nästan framme vid dörren, lämna kön och gå för att köa vid baja-majorna...intelligent??? näe inte värst...
*Lisa valde just DEN baja-majan som det var når fel på, toa-ringarna(joo - båda!) ville varken vara uppåt eller nedåt utan i nåt slags mitt-i-mellan läge som gjorde det omöjligt att varken stå eller sitta utan medgav en slags halvknäande böjande ställning med ansiktet vridet skarpt åt höger.....skarpt åt höger sitter urinoaren i baja-majorna.....för er som inte visste det alltså....det är INTE ett litet handfat som råkat tappa kranen...med näsan just där är det lätt att veta skillnaden....
*Lisa gick till karusellerna för att få åka ordentligt i vuxen karusellerna...vad hände jo, en polack tyckte att hennes urringning var så läcker att han kände ett behov att att "ratta in Tokyo"....som tack fick vi minsann fri-åk! Sen tyckte T att Lisa skulle "justera uringingen lite" så att de fick fler gratisåk....men tyvärr kom chefen klampande så då gick de vidare för att flasha fler stackars oanande polacker åka andra karuseller...men innan det hann polacken ömt lägga handen på b armen och på riktigt knacklig svenska säja "kan vi ses senare"......kan dock rapportera att den polacken drog en nit-lott...
*Lisa (och allra-bästa vapendragaren T) hittade en helt underbar tjej med ett ännu underbarare hår...det var blått, rosa, blont, brunt och lila...på samma gång....och håret satt på en fjortonåring.....fint....
*Lisa hade oturen att höra Marie Lindberg, näee hon blir inte bättre live, trots "har ni det bra!!!!!!?" "vad fint att så många har tagit med sej sitt paraply!"(jopp- önskevädret valde att åka nån annanstans det regnade) hon borde helt enkelt gå tillbak till sina elever....
*Lisa åt vietnamesiskt och på grund av det rikliga intaget av mamma-vatten (trafikskadad aphjärna ÄR gott i rätt sällskap!)så smakade det......fyra små rätter...tror vi.....
*Lisa fick ett erbjudande om att ???(gå åt rätt håll???)med en kille....Det är tveksamt om han visste vad som var rätt håll....historien förtäljer inte heller om han gick åt nåt håll alls efter en stund....
*Lisa hann med att höra Marcus Fagervall svära 3241534453 gånger... ett halleluja-moment (eller inte)...

det var då vi förstod att kvällen var över för vår del....ösregnet tog tillslut knäcken på oss, vi ringde efter hämting och kröp till kojs....efter en alldeles särskilt lyckad kväll....synd bara att vi missade Calaisa...och ifall ni undrar om REVIGÖRen funkade? Jajamen, jag ska ALDRIG mer dricka mamma-vatten utan att ha laddat med den igen...medicinskåpet har fått en ny inneboende!

Och tack vare den så åkte vi på loppisen....och jag gjorde såå fina fynd, imorgon ska jag fota dem åt er! 

Och jag vill bara tacka J och T för den härligt roliga skrattiga kvällen, kvällar med er är aldrig tråkiga! Nästa gång kommer ni till oss (snart - om nån vecka bara!) se bara till att hitta ölspelet först! I love u!

Kommentarer
Postat av: Vicke

Jasså då har vi kanske stått brevid varandra i går då och lyssnat på Marie Lindberg eller bott brevid varandra på Mjölkudden;)
Du verkar haft en lyckad kväll!

2007-08-04 @ 23:59:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Saga

Menar du att det inte är ett handfat... ha ha ha :)
*gapskattar* En sån kväll!
Jag var också på loppisen idag. Det blir kul att se dina fynd, kanske stod jag och höll i något!?
Kram och natti-natti

2007-08-05 @ 00:19:55
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: Lisa

Hade velat höra Calaisa jag med!

2007-08-05 @ 00:45:51
URL: http://mittlillahus.blogspot.com
Postat av: Karin

Oj, vilket partaj du haft! Håller med om Marie L. "Trajing to rikååål"....

2007-08-05 @ 06:00:52
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Lisa

Vicke:hihi, du och jag verkar passera varann "nära" rätt ofta!Häftigt att ni också var på mjölkudden!
Saga:hmm..näe inte handfat..hittade du nåt på loppisen då?Kram!
Lisa:jag är ett sånt där "fan" som inte "kommit ut ur garderoben" ännu men oj vad jag gillar dem!
Karin: vi partajar så oerhört sällan, flickorna tar lixom all tid(som det ska vara)så då tar vi igen det med råge när vi kan:)och Marie L? befria oss!Kramisar!

2007-08-05 @ 09:46:31
Postat av: Helen

Vilken partarkväll! Om man slår ill med sådana rejäla så behöver man ju inte ha dem så ofta. "Mamma-vatten" *s*. Vilket bra ord. Tack för kommentar om W:s bord:) Både jag och W tycker om det mer nu än som det såg ut tidigare.

2007-08-05 @ 10:51:29
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: MO

Verkar ha varit en helkväll, skoj...länge sedan jag hade en sådan röjarkväll. Skönt att du inte mådde tasktigt dan efter. Urringning är alltså att rekommendera om man vill åka många karuseller? Kram

2007-08-05 @ 11:21:11
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: stina

Det var ju kul läsning. Synd på baja-majan.*fniss*
Kramis

2007-08-05 @ 13:12:40
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Kusinvitamin

Hahahahaa*skrattar HÖGT*Vilken rolig kväll ni har haft!!Fast ska sanningen fram så är det skönt så här dagen efter att inte ha druckit mamma-vatten dagen före.I'll be back
nästa år när jag kläckt fram prinsessan..;-)

2007-08-05 @ 13:26:05
Postat av: Liza

Härlig läsning.. verkar som en spännande afton!! :D
Kram!

2007-08-05 @ 19:03:43
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Du verkar verkligen ha haft en ROLIG kväll och händelserik med för den delen, polack som skulle ratta skrattade jag åt...Men lite mamma-vatten gör väl att allt också känns ännu roligare kan hända...Vad är detta Revigör för undermedel månntro? Finns det på Apoteket?

2007-08-05 @ 19:18:12
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Helen: nä, här är det sällan barnfritt! å jo, erat bord blev såå fint!
Mo:japp, det är urringning som gäller! Då får man mååånga fri-varv*s* kram!
Stina:närkontakt med bajamajor är inget jag önskar nån!
Kusinen:Men vet du inte att med Revigör så kan man dricka mamma-vatten OCH må toppen dagen därpå! Det är en mirakulös uppfinning!krama magen!
Liza: joodå, det var en lång och händelserik afton...kul att höra från dej!
Maria-jag b: Mammavatten är en festhöjare när man som jag dricker det såå sällan...Revigör? ja du det är den bästa uppfinningen sen hjulet! Kram!

2007-08-05 @ 20:34:56
Postat av: stina

Kramis...
Jag har en dum en i bloggen som håller på hela tiden...:-(

2007-08-05 @ 22:28:38
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Hannele

(enda gången jag var lite nervös, när jag skulle till Ryssland med min nya jättedyra kamera, då tog jag med den gamla billiga. Man ska ha mer än EN kamera, även engångskamerorna är bra, man kan framkalla bilderna på CD)

2007-08-06 @ 10:45:01
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: T-A

F-n va bra du skriver. Det lät ju som en riktigt kul kväll trotts spöregn och skavsår (det sistnämnda var mest påtagligt dagen efter) Fast det var det ju (en riktigt höjdarkväll) och om jag (IDIOT IDIOT IDIOT) hade lyssnat på dig och satt på mig riktiga skor och inte något hårt och högt på fötterna(!!!!!!!!!!) hade det varit megabega kul. Ska i alla fall till nästa gång också prova på det där som börjar på r och dessutom sköna skor, typ foppisar. det tillsammans med er och trafikskadad aphjärna kan bara bli en höjdarkväll eller??????

2007-08-06 @ 19:04:53
Postat av: Lisa

Sina: stå på dej vännen! Du har mitt stöd!
Hannele: Jag visste inte att man kunde framkalla på datorn från engångskamerorna *ny insikt* tack, alltid bra att veta!
T: Nästa gång ska du lyssna på mej, och maken din ska köpa revigör! Kramen på dej bästisen!

2007-08-06 @ 21:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0