Vilken värme!

Ikväll så tog vi tjejerna och hunden och for till Nordens Riviera, Pite Havsbad....ljumma vindar och varmt vatten = suveränt härligt!  Vi kände av det där "dåliga samvetet"...varmt och ändå inget badande på dagarna så därför tog vi igen det med råge, nu ikväll!

Döttrarna är ju som bekant på läger, närmare bestämt IOGT´s kojbyggarläger, så det blir inte så mycket tid över till badande om dagarna....det är långa och arbetsamma dagar fast oj så skoj! Helt fantastiskt vilken organisation det råder, arbetsiver och faktiskt ser man redan där behovet av att "piffa till det", det hänger redan gardiner i flera av kojorna och en del har byggt utkikstorn, det är en fröjd att vara där! Och man (läs: föräldrarna) behöver vara där, jag märker att lilla S är nästan för liten, ibland lockar filten i skuggan och tuppluren mer är hammaren och spikarna....Men på fredag är det taklags-fest för alla duktiga jobbare, förädrar, syskon och för mor- och farföräldrar. 

Flickorna har dock  fått välja, de vill hellre till stugan, den här sista helgen i "frihet"...Vi har knappt hunnit dit i sommar men nu ska det äntligen bli av! Och flickorna har blinkat med ögonen mot allra-bästaste morfar så han har lovat att sitta med dem framför elden, sent, och grilla fläsk! Ingen taklagsfest i världen kan konkurrera med det!

Vi väntar fortfarande på vår fotpall från det blågula varuhuset så därför dröjer datarumsbilderna. Maken har också beställt kabellister och kabelvagnar som alla 534241 tusen kablar ska gömmas i så vi avvaktar ännu någon dag innan kameran åker fram. Istället bjuder jag på en av de böcker jag läste i sommar..."En shopaholics bekännelser" av Sofie Kinsella, ni som gillar Marian Keyes kommer att älska den! Helt suverän! Pinsam, skrattig och med hög igenkänningsfaktor även om jag inte brukar dra på mej skulder som hon gör..men läs den, ni kommer inte all ångra er! Och om inte spik-armen och bräd-knäna lägger av helt  jag orkar imorgon kväll så ska jag baka världens godaste vinbärskaka, äntligen börjar vinbären vara mogna!


image93(foto:privat)

Tack och bock för alla snälla kommentarer, ni är ju alla mina bästisar, visst vet ni det?!

Kommentarer
Postat av: Karin

Tar gärna recept på en vinbärskaka om du bakar något gott :)

2007-08-08 @ 22:12:03
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Känner mig lite som en shopaholic just nu (min man suckar) men jag hittar ju så mycket fint och det mesta på rea så då bara måste jag ju...

2007-08-08 @ 22:27:41
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: stina

Du är ju också en bra bästis vet du. Puss

2007-08-08 @ 22:31:10
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack snälla du... så duktig är jag inte ska du veta. Funderar på ett inlägg där jag
visar kaos hemma, fulhörnor, stökiga garderoer... kanske dags för det :-)

2007-08-08 @ 22:33:14
URL: http://spetsochsnor.blogspot.com
Postat av: Fridasfunderingar

SÅ mysigt det lät med att åka till stugan!!!Längtar att se ert datarum, men är så tålmodig så! Tusen tack för boktipset.Har INGENTING att läsa nu-JÄTTETRIST! KRAM PÅ DIG KOMPIS!

2007-08-08 @ 22:51:44
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Lisa

Karin: recept kommer ikväll, jag lovar!*kram*
Maria jag-b: men du, då passar ju boken dej! läs den!
Stina: Tack!, och du är en gullrumpa!
Helena: jag tror dej inte, jag tror inte det finns några stökiga hörn hos dej överhuvudtaget:))Kram!
Frida: Vi längtar också efter att få se ett färdigt datarum.....kramisar!

2007-08-09 @ 07:52:15
Postat av: Helen

Ja det känns bra med förrådsbygget. Tar lite tid bara. Ena stunden regnar det, andra är vi bortbjudna osv osv. Bra med boktips. Jag gillar ju verkligen Marian Keyes dessutom:) Ser framemot bilder på datarummet:)

2007-08-09 @ 10:19:34
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hallå....Den boken är superkul!!!!!!
Så ni har badat ni..... Vi har åxå haft toppenväder fast inte badat nåt...bara rännt runt å hälsat på div. folk.....=) Kul det åxå...
Ha det bra!! Väntar ivrigt på bilder från datarummet!!!
Kram, kram!!!!

2007-08-09 @ 19:45:06
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Ellasmamma

Skönt att åka till stugan, ni verkar ha haft en hektisk sommar med dans, sång och byggande,hoppas att allt varit lika kul som det låter. Har du några andra boktips för en fantasyfrälst?

2007-08-09 @ 21:35:09
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Helen: Hoppas du läser boken, den ÄR såå bra!
Mariakoden: Hey bruden, trodde nog att du hade läst den, ännu ett märkligt sammanträffande eller hur?
Ellas mamma:Hej vännen, kul att du är hemma, jag har kommenterat hos dej(det blev så långt annars)

2007-08-09 @ 22:34:25
Postat av: Hannele

Jag handlar väl inte så mycket, utom på loppis ibland..

2007-08-10 @ 08:57:35
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0