Jag har blivit utmanad! (igen)

.....Av Tinaminastina och Lilla My....



Nämn något som gjorde dej glad igår :  Att våra kära vänner M och V med deras lilla dotter hälsade på

Vad gjorde du kl 08:00 i morse :  Var på jobbet sedan en halvtimme

Vad gjorde du för 15 minuter sedan :  Stod och strykte tvätt

Det sisa du sa högt :  Sssshhh somna nu, det är tidig morgon imorgon(till de två trötta döttrarna som jag läste för)

Det senaste nån sa till dej :  Tänk om tanden faller ned i halsen?!!!(stora S har en mycket lös tand som orsakar en del bekymmer just nu;)

Vad har du druckit idag :  The, vatten ,mjölk, kaffe, iskaffe

Vad var det senaste du åt:  Korvgryta med färskpotatis

Vad var det senaste du köpte :  Kläder från POP till döttrarna

Vad är det för färg på din ytterdörr :  Vit

Vad är det för väder hos dej nu : SOLIGT! Kanonväder och jättevarmt!

Godaste glassmaken :  bläek, äter inte glass om jag inte måste!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet :  tror på ögonblicklig passion och åtrå, riktig kärlek växer fram....

Sover du tungt :  Sover som en död fast vaknar snabbt av ljud från barnen

Drömmer du mardrömmar :  drömmer mycket, jämt, fast mycket sällan mardrömmar....

Trivs du med ditt jobb :  Absolut i vanliga fall, just nu längtar jag mest efter semester.... 

Favoritkläder : 
Klänning, företrädesvis från Nanso....

Favoritlåt just nu :  ÄLSKAR Fronda! låten "Hejdå" annars gillar jag Oh Lauras "release me"

Vad ser du när du tittar åt höger :  hallen och trappen till övervåningen

Vad gör dej glad just nu :  Flickornas medverkan i trolltagen

Vad ska du göra härnäst : Duka fram fika till våra vänner som kommer snart

Höger eller vänsterhänt  :  både och

Humör just nu :  Trött men strålande!

Kläder just nu :  T-shirt och mysbyxor

Sommarplaner : trolltagen, bad, stugan, nåt riktigt vuxenpartaj (Lulekalaset) hinna ta igen tid med alla goa vänner, grilla med vänner....sola

Hur många kuddar sover du med : allt från fem till ingen

Spelar du något instrument : Spelade blockflöjt som barn, är självlärd på piano och kan spela gitarr.

Morgon eller nattmänniska : I vanliga fall morgonmänniska men bloggen har gjort mej till både och (sömn är överskattat!)

Vad är viktigast för dej : Barnens bästa - alltid! Sen kommer ju familj och vänners väl....

Är du kittlig : inte särskilt

Snarkar du : Tyvärr så gör jag visst det

Stjärntecken : Tvilling

Äckligaste insekten : Fjärilar!!blä och åter blä! (fast visst är fåglar åxå insekter? fåglar är värst!!!)

Stökigt eller välstädat :  Alldeles för välstädat..vill man vara dum kan man nog kalla mej pedant..på gott och ont...försöker för flickornas skull att behärska mej...

Längtar du mest efter nu : Bortsett från semester? Ja flickornas framträdanden i Trolltagen och så Lulekalaset! (fast PDOL blir nog bra det med!)

Jag i min tur utmanar Familjen Jensen och Mi Casa




Ikväll bjuder jag på en bild som jag tog i natt....ser ni hur älvorna dansar över vattnet?

image63(foto:privat)

TACK SNÄLLA FÖR ALLA ERA FINA KOMMENTARER
!  Vi ses snart, nu ska jag surfa runt hos er!


Kommentarer
Postat av: EVA

Wow vilken läcker bild !
Och kul läsning, det är roligt med utmaningar där man får lära känna varandra lite mer...
KRAM EVA

2007-07-02 @ 23:14:50
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Vicke

Superläcker bild och så kul läsning ett bra sätt att känna personen bakom bloggen:)

2007-07-02 @ 23:37:27
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: evans

Jag blev också utmanad att göra den listan. Kul att läsa en annan variant av den. Fast fåglar är väl inte insekter :-)?
Så där, som på bilden, se det ut här ute just nu, fast det är lite ljusare, men dimslöjorna ligger i sänkorna och längs dikena. Det är vackert!

2007-07-03 @ 00:24:24
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Vilken läskig bild...Buhu.........
Så du gillar inte glass??? Å jag som tänkte bjuda på GBs vanilj med chokladskross.........=)
Kram!

2007-07-03 @ 02:27:49
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Karin

Både höger och vänsterhänt? Så proffsigt. Då får du ju dubbelt så mycket gjort :)

2007-07-03 @ 06:47:01
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Sara

vad kul att få läsa om dig! Tack för utmaningen (fast Signe hann före) Ha en skön dag! Och vilken fint foto förresten:)

2007-07-03 @ 10:47:49
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: tina

Vilken fin bild... Kul läsning,roligt att läsa om bloggkompisarna! kramkram

2007-07-03 @ 15:13:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lisa

Eva&Vicke: Listor ÄR ett bra sätt att lära känna varann
Evans: Jag tänkte lite så här:ohyra som ohyra och fåglar är ohyra:)))
Mariakoden:jamen för dej får jag väl offra mej då(tycker inte om glass för att jag är uppvuxen med GB som närmsta granne som barn...
Karin: Om så väl vore..simultankapacitet är det tyvärr sämre med..
Sar&Tina: Kram på er, det är kul att läsa era listor med!

2007-07-03 @ 17:39:21
Postat av: MO

Vilken härlig bild, det var en kul och lagom enkel utmaning, kul läsning. Maria

2007-07-03 @ 18:29:56
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lisa

MO: Visst kan man riktigt se barndomens älvor sväva runt? Liite läskigt och otroligt fantasieggande!

2007-07-03 @ 20:29:35
Postat av: Annelie

Kul att döttrarna ska vara med i Trolltagen, är uppvuxen i trakterna och har sett många föreställningar. Kan tyvärr inte se i sommar, synd att missa....

2007-07-04 @ 21:37:11
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se
Postat av: Lilla My

Visst törs du...säger världens fegis men jag har blivit LITE modigare.Jag funderar inte på att emigrera om nån fler än Vickans vardagsrum vet vem jag är men pirrig blir jag. Vika fina bilder och en svart björk visste jag inte ens att det fanns.Snyggt med kontresterna.Jag har en El diablo,djävulsbuske och den är snyggast av alla pga av färgen tycker jag.Kontrasterna gör det,precis som du sa.Jag ska göra en tidig kväll men råkade fastna i bloggarna.men nu kom sonen ner och påminde mig om att jag är trött och skulle gå och lägga mig.Visst har jag snälla barn? :-)Ha det bra!

2007-07-04 @ 21:42:49
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lisa

Annelie: Det är nåt år sen jag såg en föreställning och just därför blir det lite extra, dessutom är det lite "hypat" när ens egna ska stå på scen...*kram*

2007-07-04 @ 21:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0