Ikväll blir det ett kort inlägg

Våra tjejer är hemma från stug-vistelsen med mormor...och med dem följde en hel del tvätt..så kvällens inlägg blir kort, jag har tvätt att ta hand om, kläder som ska sorteras..ja ni vet ju hur det brukar bli...

Sen har jag varit och handlat gardiner till båda tjejerna...när tjejerna väljer blir det frosseri i rosa vill jag lova! Jag ser fram emot den tiden då de väljer en färg som tilltalar mamman lite mer....men nu ska här sys, lilla S ska få en slät panelkappa till sitt fönster med stora prinsessor på.  Hon har ett förvaringsutrymme under sängen och där kommer tyget med små prinsessor att vara...vad kan passa bättre? Hon är ju vår lilla prinsessa! Stora S får ett blommigt tyg i rött med glitter på förståss! Precis som glittret i hennes ögon...färgstark är hon också, gardinerna kommer att bli perfekta!

image56(foto:privat)


Så ikväll blir det en bild på min The´kanne-samling. Jag har inte ordat mycket om the´tidigare men jag är en the´missbrukare - så där nu har jag sagt det! Dessutom har jag lärt min äldsta att missbruka...hon har druckit the´sen hon fyllde ett år! till följd av mitt missbruk så har jag samlat på mej en del the´kannor..eller så här är det...jag har nåra "kriterier" när det gäller mitt samlande...Kannorna ska köpas av någon god vän eller släkting som varit utomlands...(Hemskt va, vilka krav jag har?!)



image55(foto:privat)



Tur att jag har många kära vänner som ställt upp på mina tokerier...Jag har snart kannor från hela världen..Laos, USA, Australien  och många fler..dessutom har jag kannor från många av världens stora städer...Wein. Prag, Rom för att nämna några...så här kommer min samling!


Ha det gott därute alla rara!

Kommentarer
Postat av: stina

Läckert ser det ut. Ja, kannor samlar jag också på, fast bara vita...eller jag något litet kan det vara på. Puss
Fast jag tycker ju att de flesta kanoor är fina ändå.

2007-06-27 @ 22:28:24
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: evans

Jag skrek till maken: "Titta vilket fint vitrinskåp! Ett sånt skulle vi ha." Var kan man finna ett liknande?

2007-06-27 @ 22:55:43
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Vicke

Åh vad jag önskar jag hade tjejer i bland vad kul att få frossa i rosa prinsess prylar;)
Fina tyger och vilket fint skåp din tekannesamling bor i!
KRam

2007-06-27 @ 23:36:47
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Lilla My

Vad fint det ser ut på och i ditt skåp.Kul med nya gardiner.Ha det gott med tvätt och allt:)

2007-06-28 @ 00:02:15
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lisa

Stina: en gång gick det ett program på tv om jusr samlandet av koppar och kannor..en tröst att man inte är ensam med sina tokerier...:)
Evans:det är ett vitrinskåp som egentligen ska hänga över ett nedre skåp som står på ben, men jag tyckte att det blev för mycket, så vi hängde det längre ned helt enkelt..Ikea sålde det för nåra år sen, men det utgick rätt snabbt..varför vet jag inte..
Vicke:Oftast tror jag att pojkar är lättare..min stora visar redan tecken på "sånt där hormonellt humör"...:)
Lilla My: Tack för omtanken!

2007-06-28 @ 04:01:22
Postat av: Mariakoden

Kul med samlingar!!!!!!!
Vilket fint skåp du samlar dem i!!!!
Fina tavlor!!!!
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram-kram!!!

2007-06-28 @ 09:46:07
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

Mariakoden: Tavlorna är faktiskt kökshanddukar som jag ramat in...från Almedahls och Spira....Här är allt rätt bra förutom allt j-a regnande! Senare tittar jag in till dej! *kram*

2007-06-28 @ 10:49:44
Postat av: Hannele

Var glad du åt det rösa, här är det mörkblått..

Postat av: Hannele

P.S.
Nu pratar jag om dotterns rum.

Postat av: Lisa

Hannele:Okej då, då tror jag att rosa är att föredra framför mörkblått, om inte annat för att det är en ljusare färg...*kram*

2007-06-28 @ 22:39:35
Postat av: Barbro

Jag vill också frossa i rosa... håller med Vicke!! Vad roligt, jag har också alltid önskat börja spara på något... vore kul! Hmmm., en utmaning inför sommaren, att hitta något att spara på... fint skåp!! kram

2007-06-28 @ 23:36:09
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: stina

Du vinner nog snart ska du se. Puss du goa.:-)

2007-06-29 @ 13:03:34
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Barbro: Rosa är inte kul i längden...tro mej!
Stina: Jag börjar ge upp hoppet!

2007-06-29 @ 22:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0