Köket; VÄLKOMNA IN!

Ikväll blir det om möjligt ett ännu kortare inlägg...

Har just varit på stan med mamma och tittat på invigningen av Pite Summer Games. Man blir alltid lika blank i ögonen trots att vi inte har "fotbollande" barn, det ÄR mäktigt!
Sen har vi fikat gott, suttit utomhus och bara pratat, min mamma och jag. Inga döttrar (eller gammel-mormor för den delen) som ska dela på uppmärksamheten. Sen skulle jag titta efter "min" Nanso-klänning men affären var stängd....så det blev inte mycket handlat alls...fast det kan vara befriande det med..Hittade en klänning på Indiska som var så fin, sånt roligt retro-mönster med smock i ryggen, en "småflicks-klänning" av den sorten som fanns när jag var barn, såna kläder gillar jag, det är nog därför som  jag så ofta faller för Nanso-klänningar...

Imorgon tänkte jag titta in på Polarn och Pyret då vi är i Luleå, helgen skall ägnas åt många timmars slit inför Trolltagen och kanske hinner jag gå en sväng och handla till tjejerna...vi får se...Något vi måste göra är, att åka ut på Storheden och Coop och storhandla, det ekar i alla skåpar så imorgon blir en lång dags färd mot natt..så ikväll får ni titta in i vårt kök..håll till godo!

image57(foto:privat
Detta är köket när man ser ut mot hallen.....


image58(foto:privat)
Köket sett från hallen - tyvärr har jag inte riktigt lärt mej det där med motljus än...så ni ser inte min fina Höna (som heter Thelma och kommer från Katarina K) som står i fönstret....Hon är en riktig favorit här hemma, vid ett annat tillfälle ska ni få se henne på nära håll....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ha en underbar helg - jag ska tänka på er alla fotbollsmammor!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Har åxå varit på stan...Men inte såg jag dig inte.....=(
Så fint ni har det! Det är så snyggt att blanda gammalt å nytt!!!=O
Visst är det fint med invigningen? Blir alldeles rörd av alla fotbollsspelande ungar!!!!
Ha det bra i helgen! Kram!!
Ps, Kanske ses i Luleå i morron....ska köra sambon dit på en fest å tänkte gå lite på stan själv!! ha det!

2007-06-30 @ 00:46:13
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

Mariakoden:Det vore faktiskt kul att ses...och en hel del nervöst också!

2007-06-30 @ 08:30:49
Postat av: Karin

Har förstått att PSG är något speciellt. Man lär väl i alla fall märka det då ens barn kanske kommer vara med. Kram!

2007-06-30 @ 10:12:34
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Saga

Verkligen ett mysigt och hemtrevligt kök med stil! Jag gillar att blandar gammalt med nytt, moderna ting med kära ägodelar! Toppensnyggt!!
Jasså, så du har en Thelma du!? Vi har en Sture och en Kerstin och jag tror säkert att de skulle trivas tillsammans. :)
Hoppas du får en trevlig dag i Luleå, lyxfia som får gå i affärer och allt!!
Kram och trevlig helg tillönskas dig!

2007-06-30 @ 10:16:47
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: Lisa

Karin: Jo PSG är speciellt, hela stan kommer nästan i karnelvalskänsla...*kram*
Saga:Tack! Vad glad jag blir att du tycker att vi har fint! (Jag som tycker att du verkar ha det allra finaste huset i världen!)*kram*

2007-06-30 @ 10:25:43
Postat av: Vicke

Det står verkligen massor om PSG i olika bloggar och alla verkar ha så härlig upplevelse från det, kul. Men så är ni också väldigt många duktiga Piteå bloggare i cyberspace;)
Vilket mysigt och charmigt kök ni har, gillar verkligen blandningen av nytt och gammalt. Snyggt!!
Trevlig helg!

2007-06-30 @ 16:31:57
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Liza

Ja, paraden är underbar - gråter varje gång bara för att det är så pampigt, festligt....
Mysigt och fint kök du har - fin blandning mellan nytt och gammalt! Me like!
Ha en fortsatt skön helg!
Liza

2007-06-30 @ 18:11:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: evans

Vilket fint kök ni har!

2007-06-30 @ 18:37:10
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Lisa

Vicke: Tack för att du gillar mina bilder!*kram*
Liza: Jag gillar saker med historia..min historia,alltså saker från männsikor jag tyckt om och känt, då blir det en salig blandning!*trevlig helg själv!*
evans:tack snälla!

2007-06-30 @ 19:19:05
Postat av: stina

Jahaja...så vackert hade hon ja! Mmmm...Inte dåligt. Kanske ska göra maten hos dig nästa gång då...
Puss

2007-06-30 @ 22:39:34
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lilla My

Tack för tanken :).Vilket fint kök du har.Katarina gör så fina grejer.Vilken affär i Piteå säljer Nanso? Ha en bra dag i Luleå.

2007-06-30 @ 23:08:49
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lisa

Lilla My: Hej och tack för besöket! Ska försöka ta med kameran till repetionen imorgon*kram*

2007-06-30 @ 23:36:54
Postat av: H

En ormdödare är ett slag som är hårt men går längs gräset hela vägen. Ligger det någon orm i gräset lär den ryka... hihi

2007-06-30 @ 23:51:15
URL: http://spetsochsnor.blogspot.com
Postat av: Hannele

Så städat har vi inte ens på julafton :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0