Står på vingliga ben....

Så börjar då min resa... resan mot min egen blogg....måste erkänna att jag är grymt dålig på datorer...eller som min rare make nyss kommenterade "har du aldrig läst data?? inte nånsin??"...jo, NÅNGÅNG har jag läst data, tror att jag tillhörde en pilotklass i nian som hade data. Vi var tre på varje dator... efter det har jag mest ägnat tiden åt att undvika dem, fast jag måste medge att helt menigslösa är de inte. Tack vare datorn har jag ju hittat så många vänner härute i cyberrymden, därför skapar jag nu en egen blogg, så ni kan få lära känna mej! Vem är jag då? Mamma till två balett tokiga tjejer, universitetsutbildad, fru sedan 14 år tillbaka (tänk vad tiden går!) 35år (jag fyller inte alls 36år snart!) matte till en labradorhanne som är drygt ett år och som äntligen börjar bli mer hund och mindre slamsig valp. Bor i ett gult stort hus med djuren tätt inpå knuten (på gott och ont) fåren som bä-ar på natten är inte alltid roliga grannar..Bor alldeles intill ett vattendrag som på våren är samlingsplats för alla flyttfåglar.. På baksidan går två hästar,  de är grannens, men till stor glädje för döttrarna.. Jag är inredningstokig och handlar enligt min mamma alldeles för mycket!  Jag gillar det som är personligt även om jag har en förkärlek till designprylar, däremot behöver de inte alltid vara nya, jag är nämligen rätt förtjust i 50-60tals prylar...(frågar ni mina vänner så påstår de att jag också tycker om en del gräsliga 70-tals saker) Jag älskar böcker! Jag läser j ä m t och flera böcker i veckan..ibland tycker min familj att jag är osocial som hellre väljer att läsa än att umgås med dem! Jag läser allt, allt ifrån tunga svårlästa böcker till nån lättläst kioskvältare...Min blogg är under konstruktion, jag håller ju på att lära mej, så ha överseende med mej om den ändrar utseende, den ska inte alltid se ut såhär... jag ska bara ta några fotografier och så...men VÄLKOMNA HEM TILL MEJ! Jag hoppas att ni ska trivas!

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Jag är först!!!!! Tjohooo.....
Så fint!! Tror det här blir en toppenblogg!!!
Vi är rätt lika...fast jag har tre barn....gillar 50-60talsgrejjer...35 år...danstjejer....Här kommer jag att titta in ofta!!! =)
In med lite bilder nu då!!!!
Å du, länkar NU till dig!!
Kör så det ryker!!
Tittar in ofta å ser så du sköter dig...haha....
Kram på dig!!!!!!

2007-06-06 @ 19:41:21
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

Maria: Hjälp, jag har sån prestationsångest...måste ju genast lära mej det där med länkar och favoriter...och bilder..

2007-06-06 @ 20:07:19
Postat av: Mariakoden

Jo du...Man får trixa lite!!!
Jag tycker att det funkar bra för dig.....!
Ibland sitter jag bara å trycker utan att egentligen veta vad som händer! Men vad du e duktig som fått in länkar! Det var inte illa. Sånt tog det månader för mig att lära!
Du behöver inte ha prestationsångest. Det enda vi begär är världens bästa blogg av dig!! Haha... Kul va?
kram!

2007-06-06 @ 21:02:22
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

Maria: har varit runt med kameran i högsta hugg, vill ju hinna fånga kvällsolen så ni får se lite utebilder

2007-06-06 @ 21:11:45
Postat av: stina

Oj, det här ska bli intressant. Jag länkar dig. Om du inte går med på det får du lägga en straff.*fniss*
Jag lämnar kvar lite svett här. Haha...
Kram Stina

2007-06-06 @ 21:31:17
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Esters Mamma

hittade hit från Barbros blogg. Kul att följa nån ny.

2007-06-06 @ 21:56:26
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Thea

Hej. Hittade också hit genom Barbros blogg. Välkommen till bloggvärlden säger jag! Ta det lugnt, du lär dig om länkar och annat
så småningom =), en sak i taget...det kommer.
Alltid kul med nya bloggar att besöka. Ser ut som om ni bor jättafint. Mysigt med får och hästar utanför.

2007-06-06 @ 23:29:33
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Barbro

Äntligen!!!! Fasiken att Mariakoden snodde förstaplatsen * skrattar*! Jättekul! Jag blir en trogen besökare....

2007-06-06 @ 23:35:20
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Barbro

Glömde säga att jag också är lite boknörd, i alla fall i perioder, älskar överhuvudtaget det skrivna ordet.... vilket kanske ibland (hrm) visar sig i mina långa inlägg.... något gemensamt *skratt*

2007-06-06 @ 23:36:57
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Lisa

Alla:välkomna hit, det ska bli så roligt att få "träffa" er alla...Jag som varit runt hos er så länge nu...när jag samlat mod(och städat!) kommer det nog någon inne-bild....men först väntar examen!

2007-06-07 @ 06:03:37
Postat av: Liza

HEEEJ! Välkommen till bloggvärlden!!! Kul att du är igång.. trodde förståss att jag skulle vara först, men vi har ingen dator ute i stugan! Länkar till dig med en gång!
Jättekul att få lära känna min bloggkompis - känns som om vi är vänner redan!
STORKRAM!
/Liza

2007-06-07 @ 14:35:08
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Välkommen till bloggvärlden!!!

2007-06-10 @ 16:06:04
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Välkommen till bloggvärlden!!!

2007-06-10 @ 16:06:16
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0