Vi hade såå roligt!

Och numer är jag inte
riktigt så hemlig som jag varit....förståss så avslöjade jag mitt "dubbelliv" i Lördags så en del av våra  vänner vet om min blogg nu. Välkomna hit! Och tack för en alldeles särskilt rolig kväll, den kommer att gå till historien som en av de bästa! Så många glada skratt och vilken transport sen :-)))) och limousinen hem, den gick inte av för hackor :-)))) Tack alla goa, underbara vänner, det gör vi om i mellandagarna eller hur?? Sen ska vi inte tala om hur det såg ut dan efter, ni skulle ändå inte tro oss!

                                                                         Kalaset i korta ordalag:
√  Sushi med mycket soja och räkröra är en delikatess. Säkert nånstans på jorden. Eller i universum. Eller inte.


√ Revigör ÄR en makalös uppfinning! Som fungerar. Annars kan det bli som för F, han mådde inte bra dagen efter :-)

√  Kvinnor vinner. Övervåningen är till för omusikaliska vrål hårdrock.

√  Det går alldeles utmärkt att spela "hangman" på bordsduken. Ni vet, leken där man ska gissa ordet innan man blir hängd. Och det ÄR tre "g:n" i ägggula!

√ Det blev svårt att veta vems aphjärna som var vems när det stod säkert femtio glas på bordet  man druckit en tidigare.....

√ Många av herrarna drack GT och whiskey, och vin, och öl och annat flytande. Sånt sysslade inte damerna med :-)

√ Det var tur att nån var vid medvetande  uppmärksam innan vi skulle åka. I min iver att inte glömma att ta med legitimationen (men att slippa handväska) så stoppade jag legitimationen i skon. En fördel hade varit att stoppa den under foten i skon.....men jag provade nåt nytt :-))), jag stoppade den ovanpå foten ovanför skon. Tack F för att du talade om för mej att det var en dålig idé att starta en sån trend. (och varför tog jag med leg överhuvudtaget ???? Det är inte direkt så att jag blir ihopblandad med artonåringar.....eller jo..det har hänt. När jag var arton.)

√ Det är lite glassigt att komma ett helt gäng och bara glida förbi kön, som värsta kändisarna. Ifall nån hade brytt sej. Eller ens sett det....


√ Att åka limousin är inte alltid förenat med utrymme. Eller ens bekvämlighet. Men man kommer betydligt närmare sina vänner. Än man nånsin trodde var biologiskt möjligt




Jag lovar att jag inte ska visa några avslöjande bilder från kalaset *visslar och tittar i taket*........ Istället ska ni få sen mitt nya tyg "Apelsinii" från Marimekko. Vad jag ska göra med det? Ingen aning just nu. Det ska få "ligga till" sej ett tag så kommer jag nog på nåt. Sen ska ni få se en av makens fina presenter som han fick. Jättefiffig blomuppsättning runt en fin whiskey. Den är gjord av en av vännerna som är florist. Den är verkligen unik.
Jag är så glad att vi har er, både våra fina vänner där ute IRL men även ni andra, här i bloggvärlden. Ni är alla så betydelsefulla för oss  »♥♥♥«

 (foto: privat)

 (foto: högst privat.....och jag lovade ju, här är vi alla incognito :-) vem som är jag?.....det får ni gissa! Resten av fotografierna sparar vi till ett tillfälle då vi behöver ett gott skratt!)



image140  (Foto:Privat. Visst är den originell och vacker, buketten som delar av gänget kom med. Duktiga L hade varit i farten som vanligt!)

Kommentarer
Postat av: MO

Ja den är verkligen jättefin, hoppas den står länge och är så vacker. Ni verkar ha haft jättekul,och en aning på lyran, jag menar leget på skon, inte så smart nej...hihi. Ha de så bra, kram

2007-11-06 @ 19:28:00
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Lilla My

hihi..du skriver på ett roligt sätt.Det låter som att ni hade jättetrevligt.Jag har också Apelsin tyget och vet inte riktigt var/vad jag ska göra med det.Du kan väl skicka en rad och visa vad du gör av ditt.Skitsnygg bukett och jo,jag ser vem du är på bilden ;-D.Ha det bra.Kram

2007-11-06 @ 19:58:20
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Vilken kul fest det verkar ha varit=)!!
Jag tycker att du ska lägga ut fleeera bilder från kalaset!!!! .....där du inte suddat ut dom....
Är väldigt nyfiken på vem du är!!!!!
Men det är rätt kul att inte veta.....ja, eller spännande iallafall......
Sushi har jagätit en gång, å blääää...man får inte säga att mat är äcklig, men ja,god var den då inte!!!!
Ska bli kul att få se vad du gör med tyget!! Tygtavlor är alltid okej......
Ha det så bra!!! Kram!!!

2007-11-06 @ 20:00:57
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Liza

Ha! Ha! Verkar som ni hade en rikig "barhuvve afta", en jättekul fest! Vill gärna se fler bilder! Men däremot vet jag inte vem som är du?? Har ingen aning!! Blomser/whiskyuppsättningen - superläcker! Tyget - ska bli kul att se vad du gör av det!
Ha´re bra! KRAM!!!!!!!!

2007-11-06 @ 21:09:43
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: EVA

Håller med Liza...en barhuveafton var ordet jag tänkte på ! Verkar då ha varit skitkul och leg är ALLTID bra att ha...hihi !
*
KRAM EVA

2007-11-06 @ 23:32:22
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Hanneles jul

Så trevligt, sushi utan soja är gott :)

2007-11-07 @ 00:03:23
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Zassi

Men hallå vilken underbar fest ni verkar ha haft :) Hihi... så roligt att läsa!! Och jag tror det är du men ser liksom bäst på nåt vis.. eller så är det du som håller i kameran, eller så sitter du närmast fönstret... eller.. :)
Modigt att "komma ut ur garderoben" med bloggen. Det har jag funderat på att göra oxå... Hmmm.. får man en annan känsla för bloggen sen man "gått ut"?
He det bäst!! Kram//Z

2007-11-07 @ 09:44:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Vilket partaj!!! Härliga minnen att ta fram en grådaskig dag som denna.
Buketten är supertjusig! Jag och brorsan lämnade in en flaska whiskey hos blomsteraffären och så hämtade vi ut ett arrangemang där sedan när vi skulle gratta pappa. En kul grej!
Jag vet inte vem du är på fotot, hela gänget ser så trevligt ut men eftersom jag gillar att gissa så sätter jag en femma på att du är tjejen med kameran i högsta hugg eftersom du inte vill visa dig "helt och hållet".

2007-11-07 @ 10:12:51
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Jäklar i min låda vilket partaj!!!

2007-11-07 @ 14:25:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Hilajn

Låter som ett toppenparty:D Blev sugen på sushi nu!

2007-11-07 @ 18:31:44
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Victoria

Wow!
Det är vad jag kallar ett RIKTIGT kalas!

Och du: jag fick visa leg. på krogen för en månad sen... jag är snart trettio år,(vilken komplimang!!) så man ska ALDIG glömma att ta med det. Men att lägga det på foten lät inte så lyckat... är inte bh:n fortfarande det apselut bästa stället för viktiga saker??

2007-11-07 @ 23:02:43
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: tina

Vilket party ni verkar haft!!!! Leget på skon...hmmm...kanske inte den bästa lösningen,men iallafall annorlunda=)=)=)=)
Whiskeybuketten var urtjusig!!!
Kram!

2007-11-08 @ 11:13:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: ta

Det var en verkligt rolig fest!!!!! Och jag ser alla på bilden, tom mig själv!!!!!

Jag gjorde i alla fall en fuling, J ville ju hem för som vanligt när R och J festar lyckas de få någon otäck magbacill, men jag sa att jag inte följer med hem om inte jag får en till babyschnauzer och han gick ju så klart med på det eftersom han trodde att vi skulle hem och "mysa". Jag hade inte fäljt med om jag inte fått feber, men nå mys blev det
som tur var inte. Han somnade på soffan och ja och Polly sov i sängen. Hon var helt överlycklig när jag kom hem.

I alla fall så var vi ock kollade på vår nya baby och den var såååååååååååå söt!!!!!! (som att inte alla hundvalpar är söta) Vu får den nästa vecka.....

Förresten var jag på jämställdhetsmässa igeå och vem dyker upp där om inte din mamma:-) Det var i alla fall en rolig föreläsning där.

Kómmer ni förbi på Lördag? Hoppas ni hinner

Kramisar

2007-11-08 @ 21:30:40
Postat av: Ellasmamma

Härlig fest ni verkar ha haft, nästan så man blir avundsjuk att man inte fick vara med...vi kan väl få va med på ett litet hörn, mer kort...

2007-11-08 @ 22:08:11
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Kusin vitamin

*skrattar hysteriskt* Alltid lika skoj att läsa din blogg-speciellt efter partyn.:-D Här håller vi på som bäst att anpassa oss efter livet som föräldrar.En himla omställning om du frågar oss..Kram

2007-11-09 @ 09:06:09
Postat av: Maria

haha, låster som en riktig höjdarfest :D *asg* och med limosin och allt.. LYX! Finns det hjärterum så finns det skärterum som man säger *fniss* Hade gärna sett fler bilder ;) Och vilken fin och god (?!) present maken fick!
Massor av lördagskramar
Maria

2007-11-10 @ 21:40:48
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/
Postat av: m a r i a k o d e n

Hoppas allt e bra!
Tänke bara kika in å säga gonatt!
-Gonatt!

2007-11-11 @ 21:47:27
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0