Inte riktigt död än.........

Så var den avklarad, min operation alltså.....4 prydliga stygn, ett för varje tusenlapp kanske?   Nej, snarare med undersökning, tandhygienisten och allt annat.....Men den är ute nu, och jag ser ut som om älskade maken har gått loss på mej med knytnävarna...fast jag är inte blå, ännu i allafall....Jag ska inte skrämma er med detaljer, bara säja att det tog drygt 90 (!!!!) minuter att få ut den j****veln! 

Så idag är jag hemma från jobbet och städar, vilar och försöker äta (ha - dricka snarare!) så att jag orkar gå på jobbet imorrn. Och imorgon åker vi på hotellet, tror ni att Lisa ska äta  buffe`?? eller bada i alla ur-kuliga åk-attraktioner typ skumkanonen...... Skulle inte tro det.......näädå, det blir varma koppen för heeeela slanten!

Jag tänke också visa er Isas tavla som älsklingen fick av mej och tjejerna....och ljustaken förståss, den som kommer från super-gulliga Anki, på Gotland. Hennes stil och Katarina K´s påminner om och kompletterar varann, därför behöver inte Thelma vara ensam längre, nej nu tänder vi ett ljus för henne, varje kväll!

image125

Beklagar den dåliga bildkvalite´n....skyller väl på Picasa....eller min icke-tand.......nu har jag rejält ont så nu avslutar jag den här kvällen, hoppas ni får en underbar helg, allihopa....själv ska jag gå och droga lite grann.....tand-uschlingen som inte finns gör sååå ont! Förhoppningsvis mår jag bättre imorrn, jag ska ju på hotell, i bästa party-blåsan! KRAM!

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Hej där din sjukling!!
Stackare, nu i efterhand kan jag säga att det var riktigt VIDRIGT!!!!
Men nu har du ju den ute ialla fall....sparat den lilla tandsingen ifall tandfeen kommer i natt=)??
Gick det bra att beställa ljusstaken?? Vill åxå ha en!!!!
Den är sååå fin!!
Vad står det på tavlan till vänster??????
Du,det blir ju fina collage i picasa!!
Jag o picasa är inte bästisar direkt.......=(
Ha det bäst!
Kram från mig!!!

2007-10-11 @ 19:02:29
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Hannele

skönt att det är över

2007-10-11 @ 19:53:11
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: ta

stackars dig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vet hur det känns. När jag opererade tanden så sa jag efter operationen år tandläkaren att "det var inte så farligt" då svara han mig att ring mig i kväll om du känner likadant då, Fick nå härliga tabletter och somnade när jag kom hem. När jag vaknade på eftermiddangen så var det som att någon hade kört över huvudet på mig!!!!!!! Så det är inte kul, men skönt för er med en avkopplande helg i alla fall. Vi, jag och tjejerna (janne jobbar) tänkte åka till lillsyrran i Töre och hälsa på. Hon får ju barn om någon månad nu

Kramisar på er

2007-10-11 @ 20:02:20
Postat av: Liza

Stackare! Skönt att det är avklarat! Hoppas att du mår bra imorgon när ni ska parta!!
KRAM!

2007-10-11 @ 20:53:14
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malinbayard

De där tänderna de kan då verkligen ställa till det, både när de ska fram, när de sitter där de ska och när de måste ut.
Så BETALA för eländet dessutom.
Det ÄR synd om dig!!!
Jag var hos tandläkaren i går men fick bara sitta i väntrummet "Jag är stor nu morsan!"
Jag låter dem flyga och så får de komma ut till hönsamman med blödande tussar i munnen.
En tand som inte ville ramla ut av sig själv drogs ut. Han har dragit ut 7-8 stycken förut så han är van men denna gången var det lite besvärligare hela kvällen... Men NU är han i form igen. Hoppas du också är det i morgon.

2007-10-11 @ 21:01:26
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Helen

Skönt att det gick bra med allt det onda. Den tavlan är så lovely. *vill också ha en sån*...

2007-10-11 @ 21:17:20
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Lilla My

Skönt att det är över.Jag har också gjort en sån operation en gång och det är inte mysigt.Då kanske vi ses på hotellet i morgon?Ska jag spana efter nån med blåmärken i ansiktet?;-).

2007-10-11 @ 21:38:28
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Saga

Jag vill inte tänka på hur ont du kan tänkas ha i din stackars mun. Under örat? Hur är det möjligt?? Ska man kanske oroa sig lite nu för någon vilsen visdomstand på vift... :)

Jag förstår om du redan kärat ned dig i den nya ljusstaken, den är ju bara sååå fin! Jag har ett svart ljus i min, men nu när jag ser din (så oskuldsfull och vacker:) får jag lust att byta till vitt igen.
En snygg illis från ISA måste ha glatt maken!

Kram och tack för bilder som inte alls var tråkiga eller av dålig kvalitet! Nice var rätta ordet!
Kram kram

2007-10-12 @ 00:08:07
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: sara

Åh din stackare, en stor eloge till dig för att du varit så modig! Hoppas du mår bättre snart!

2007-10-12 @ 00:12:26
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Lisa

Mariakoden: Japp, har man otur kan man få rötterna nästan var som helst..det var bus-enkelt att beställa, beställ genom hemsidan jag länkat till! På tavlan står det:40 år & fortfarande bäst, tycker frun och döttrarna
Liza:Yack för omtanken!
MalinBayard: Faktiskt är räkningen VÄRRE än smärtan:)
Helen: Jovisst är den fin? Och särskilt när man kan skriva in egen text...Kram!
Lilla My: faktiskt är jag inte blå alls, och inte såå värst svullen heller...men du kan ju spana efter varma koppen!Kram, hoppas ni får en toppenkväll!
Saga: Roten hade följt med käkbenet "bakåt" så jo, den satt bokstavligt talat fast under örat...(det gör den andra med som sitter nere fast den gör inte ont ännu så den får vänta till våren...) Svart ljus...varför inte?..hmm...funderar...kram på dej!
Sara:Tack för omtanken och kram!
Ta:Ha så kul i Töre, och hälsa till syrran med mage! Vi får höras, för nu närmar det sej ju! Vi måste ju plaaaneeera..eller hur?!Kramen!

2007-10-12 @ 07:09:37
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: EVA

Usch så jobbigt med tandulingen ! Men nu ska det väl bara gå åt ett håll...det bättre !
Vilka fina bilder...den ljusstaken är så vacker ! För att inte tala om tavlan...
Använder ofta Picasa och hittar hela tiden nya finesser där...hihi !
*
Ha en underbar helg vännen !
KRAM EVA

2007-10-12 @ 10:23:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: MO

Stackars dig, lider med dig så in i norden....Vilken fin tavla maken fick av dig och flickorna, kul med personliga saker. Hoppas du mår bättre snart, kram

2007-10-12 @ 17:45:08
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hallå.... Ta hand om tanden så ska jag ta hand om din man....
NÄ jag skojar bara...
Så kul med en så personlig tavla!!! Hoppas din man gillar den....annars så lär ju frun å barnen gilla den=)
Ha en bra helg!!
Kram!!!

2007-10-12 @ 19:07:54
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Maria

Åh vad jag tycker synd om dig, stackarn... låter inget vidare alls! Fy, men nu är den ute i alla fall. Och tack för dina fina ord hos mig, du gör mig så glad med dina söta kommentarer.
Nu får ni ha en trevlig hotel-helg trots varma koppen ;)
Massor av kramar / Maria

2007-10-12 @ 20:39:13
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/
Postat av: Maria-Jag blommar

Så fint med eran egen text på den tavlan!!
Avundas dig inte din mun just nu...

2007-10-13 @ 08:41:26
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Hello....Vi åt inte på pink floyd-grejjen....utan jag förstod att det skulle bli en pyttetallrik...Vi åt hos en kompis som gjort en massa pajer o sallad....
Å mycket rödvin....=)
Hade de haft buffe på konserten hade det varit roligare att gå å äta...
Hoppas din man hade kul. Det hade jag!!!!
Fast vi missade varann.......=(
Hoppas du får en bra söndag!!
K R A M

2007-10-14 @ 17:02:39
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0