Inte så långt borta nu......

Vi börjar ha liite resfeber nu....


Vi hoppas att få samma rum som förra året, en makalös svit med två badrum....
(Inte alls tråkigt och förutsägbart -tvärtom, varför köpa grisen i säcken när vi vet vilka sviter man kan få??)




Svarta havet.......1 minut bort från hotellet.....




"Halva" rummet -den andra halvan (som inte syns här) hade också ett badrum.
Frächt, lyxigt, och t.om. barntv om nån liten syster skulle bli krasslig...(peppar*peppar!)





Delen av utomhuspoolen som har bubbelpool.
Inomhuspoolen är förbunden med utomhuspoolen av en kanal.
Barnpoolen har en egen stoor innergård. Ingen risk att småbarn vandrar iväg till fel pool!

(Härifrån har jag lånat bilderna!)

Maken och mannen i bästa-vännerna familjen som följer med har räknat ut att de måste dricka 22 GT (Gin&Tonic)
för att resan ska gå jämmt ut.......(Vi har all-inclusive och jag tror deras uträkning går ut på vad e n GT kostar, och hur många `all-inclusive´GT de ska dricka gratis för att komma upp i summan av vad det skulle ha kostat.)

Hänger ni med?
Näe, inte jag heller!

Tur att det är ett skämt, annars hade karlarna nog fått stanna hemma och sköta hundarna:)

Vi åker om 2½ vecka!
Härligt att längta efter nu, när sommaren försvann......

Men först ska vi göra Nolia osäkert.
Jag har en (konstig?ovanlig?) vana att gå igenom hela Nolia katalogen innan vi åker dit.
Jag prickar för allt jag vi vill se, och märker ut det på kartorna.
På så sätt missar vi inget jag vi verkligen vill se.
Och så kan vi strosa sen och "ramla" över oplanerade saker.

Visst har jag sagt att jag är kontroll freak förr?

Nä, nu ska det här kontrollfreaket gå och servera maken som ännu sover familjen frukost!

Ses vi i Nolia-vimlet?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hmmm, det ser inte alls dumt ut. Avis?? Jag?? ... nja, kanske lite då ;)

Håller helt med om att varför inte köra på det man vet att man får. Tänk de gånger man kommit fram till sitt resmål och blivit besviken... Nej, då är det bättre att återkomma till de favoriter man har!



Och visst är det kul att påta i trädgården. Framför allt när man får se det trevliga resulatet efteråt :)



Kram på dig och fortsatt trevlig helg!

2008-08-02 @ 10:25:46
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com
Postat av: Fridasfunderingar

Det där ser ju hur härligt ut som helst!Vilken semester ni (förhoppningsvis) ska få!



Läsa katalogen innan?Nä, inte det.

Skönt det är någon i denna värld som är ett litet större kontrollfreak :D :D :D



Kraaaaaam!

2008-08-02 @ 18:11:44
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

JAG förstår karlarnas räkensätt! =)

Exakt samma system som jag brukar använda då det gäller annan shopping. ;)

"Å, nu sparade jag X kronor, då fick jag Y (som jag köpte oplanerat och dyrt) gratis!"

Malin hänger med precis

2008-08-03 @ 13:14:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellasmamma

Jo jag är också avundsjuk...suck hos oss blir inga utalndssemestrar än på några år, ska koncentrera oss på husbygge och sånt. Vi kommer inte att flytta till Kanonudden utan i första hand ha det som sommarhus, men man vet ju aldrig... Jo visst var jag på Nolia i lördags...jobbade i Piteå kommuns tält, var du där?

2008-08-04 @ 11:43:28
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0