Fler bilder

Jag lovade er fler bilder......men jag måste tillstå att städandet pågår än.
Därför får ni bara två.
Då syns inte de mest stökiga hörnorna:)






Vi städar, maken listar och dörrfodrar, jag bakar. Hittills är limpan, 12-timmars kakorna, knäckflarnen, lussebullarna och banankakan bakad. Nu återstår bara några sorter till. Jag gillar att ha frysen full av go-fika till julen........
Bebisen och jag mår bra.
Jag är nu i vecka 11 och vilken skillnad det är mot "förr i världen" (på den tiden vi skaffade de andra två:))))
Nu ska jag inte träffa barnmorskan förrän i vecka 20. Tänk, då har halva tiden gått......
Men först ska jag kolla blodsockret en extra gång.......det där föräldrafikat på lilla S´fritte gav utslag:(
Direkt.

Nåja, det här ska inte bli nån trist gravvo-blogg. Ska den vara trist får det vara av andra anledningar:)

Veckan har varit full av kvälls-göra men snart är helgen här tack och lov. Förra helgen var underbar, vi bodde på hotell Amber, ett  jättefint rum som alla älskare av "den vita stilen" hade älskat........härligt! Tro det eller ej, men tandborstmuggarna var inga mindre än Hanna Wernings som vi själva nyss införskaffat;)
Vi gick på bio efter den schangtila middagen. Vi, (eller jag ska säja maken såg -för jag sov, en halv film -skäms på mej! [skyller på hormonerna]
Såg filmen " Burn after reading". Efter vad jag såg, (och maken som såg hela filmen), tycker den var udda.
Klart udda.

En del julklappsshopping blev det också.... En hel del randiga paket:)


Nästa torsdag slår jag mej till bords för att avnjuta(?) detta: 
Jag har inga förväntningar, annat än att jag hoppas att maten ska vara varm......

Annars bygger Stormen på Shakespeares "The Tempest", och som den sanna boknörd jag är så har jag förståss läst in mej på den.
Jag menar, aktörerna säjer ingenting alls, så jag vill gärna ha koll på vad det handlar om.....
Så just nu känner jag mej som rätt kunnig om "The Tempest."
Utan att skryta, utan snarare för att förklara hur långt mitt nörderi sträcker sej kan jag säja att jag läst August Strindbergs avhandling om just "Stormen".
Nördigt?
Jag vet......

Nu lämnar jag er igen, och tackar för uppmärksamheten och eftersom det är en sån dag idag,
så skickar jag iväg en hel hop med kramar!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag kramas tillbaka!

Wow, så fint det har blivit nu. KUL att få se bilderna.

Sova sig igenom en film var ju lite... lite... dumt. ;) Men när man har hormoner att skylla på är det ändå lite fritt fram.

2008-12-11 @ 22:17:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellasmamma

Kul att ni hade en bra helg...JAg såg Stormen i onsdags och jag tycker det är klokt av dig att ha läst in historien ordentligt innan. Jag ångrar att jag inte gjorde det eftersom jag blir frustrerad när jag inte förstår en historia. Showen var bra men historien svår att förstå... Just nu läser jag Guldkompassen och följande böcker, har du läst dem? Kram och trevlig luciahelg.

2008-12-12 @ 10:40:24
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: /B

Rutigt golv är så snyggt!

/B

2008-12-13 @ 18:57:55
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Maria

Är säkert mycket snyggt i de där RANDIGA paketen. Pop är fint!!

2008-12-14 @ 20:26:22
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Maria

Förresten, kul att du är med i min utlottning, lycka till!!

2008-12-14 @ 20:26:50
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Liza

KRAAAAAAAAAM! till dig också!

Liza

2008-12-15 @ 16:20:11
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tyckte också det var konstigt att jag skrevs in hos bm vecka 8 och sen hörde man inte ett knyst förrän det var dags för ul i vecka 18 och det gjorde jag i Lund, alltså träffade jag inte min vanliga bm då. Först i vecka 22 fick ja träffa bm igen. Nu ska jag föda om 5 veckor, men ska bara träffa bm 2ggr till. Tur det finns böcker och internet man kan läsa.

2008-12-16 @ 23:29:40
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: EVA

Sonen var inte nöjd med Stormen...men han hade nog väntat sig mer magi...

Skönt att du och maggen mår bra !

***

KRAAAM EVA

2008-12-17 @ 19:11:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0