Min älskling du är som en ros.......

Min vita buskros

Kolla vad `vit´ den är....



(hmm -ser att den behöver en omgång med ohyre-medel:)

Så där ser den ut som knopp......




så här ser den ut när den slår ut......

Visst är den vacker?

Den ska vara vit.
Hel-vit, men det är nåt "fel" på den.
Tror att det är en hybrid-ros.
Alltså en röd (alltså cerise -ni vet som Hansa-rosor)
förädlad ros vars röda gener slår igenom.
Ovanligt lyckat misstag i mitt tycke!

Därför beger jag mej dit ut igen, denna gång beväpnad med ohyre-medel.

(Är ju hysteriskt rädd att lössen ska få sej ett sånt skrovmål att vi inte får några blommor kvar att njuta av......)

KRAM&PUSS





Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken originell ros....tvåfärgad sådär, fint. Har en klängros som är djupröd o fantastiskt vacker. Har du semester nu då??? Kram

2008-07-07 @ 13:53:49
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jätte vacker ros!

Lycka till med din "fight" mot ohyran.

2008-07-07 @ 22:38:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0