Joo-odå.....

Jag är visst kvar! Men med ljuset kommer lusten till annat än datorn så.....Sen har det ju varit sportlov å annat.....te.x så har stora S haft flunsan.... Men nu är jag tebax! Helgen som var, då skulle vi ha avnjutit fina-middagen hos våra goa underbara vänner men då behagade stora S att avsluta flunsa-veckan med att kräka till lite......en sån där lagom en-gångs som gjorde att vi ställde in alla fika-på-café-planer samt strosa-shoppa-i-stan och byta-om-och-äta-fin-middag.......Jag hade längtat sååå och blev sååå besviken! Verkligen BESVIKEN......

Men nu tar vi nya friska tag, tyvärr blir det först i april chansen
kommer igen, med idrottande barn i två familjer kan det vara svårt att få till en umgängeskväll.......Till helgen som kommer DÅ ska jag strosa......OCH shoppa......och fika. Hela familjen.

Såg ni förresten melodifestivalen? åkej då, det var inte riiiiiktigt Frondas bästa låt om man säjer så..Faktiskt den sämsta han nånsin har gjort enligt moi. Men av lojalitet och som tack för trogen tjänst fick han min röst ändå...Eller snarare mina röstER, jag ringde väl typ 10 gånger...........
Men attans vad fräsch hon var, Charlotte! Jag gillar hennes utstrålning, vinner hon rubbet så har Sverige stor chans att vinna, tror jag iallafall...Fast jag kommer ändå att ringa å rösta på Frida, typ 10 gånger....man ska stödja radiohjälpen....eller hur det nu var.........

Förresten, nu ska jag gå och tillverka döskalle-tygtavlor......Eftersom stora S inte kan ha gardiner i sitt 50kvm stora rum så blir det tygtavlor i favvo-mönstret(dock INTE mammans favvomönster!) Det kan ju lätt bli fuuuuskigt annars, då lillasyster får ha såna gardiner....så ve och fasa, nu får jag titta på den i TVÅ rum!  Äsch, jag hoppas tror att det går över, helst innan de flyttar hemifrån........
 
Om JAG fick välja så hade detta tyg hängt i deras rum......




(tack Mairo för lånet av bilden)

Ha en fin vecka, det som är kvar av den, snart, snart är HELGEN här!


En STOOOR och GLAD uppdatering!!!!!!!  Grattis bästa svägerska, till körkortet, det är inte lätt att klara det i Göteborg, särskilt inte som man samtidigt ska klara av att sköta barn och hus nästan själv......så GRATTIS igen, du är bara bäst!!!!!!!! ♥♥♥




Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Jodå, visst såg jag festivalen och tänkte på DIG när jag såg Fronda! ;)
Det är just DET fenomenet som är så himla häftigt med "bloggisar", att ni dyker upp i tankerna lite då och då trots att jag egentligen inte har den blekaste aning om vem ni är om jag sprang på er på gatan. ;)

2008-03-04 @ 16:10:02
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Du! Det finns ALLTID kaffe hemma hos mig också! ;)

2008-03-04 @ 16:23:48
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har aldrig hört någon annan låt med den där Fronda, men jag tyckte att låten var så skön så jag röstade på den. Trodde att jag var ensam om det eftersom han inte gick vidare =)Men då var vi ju två iallafall!

2008-03-04 @ 17:59:40
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: MO

Haha, vill med att dottern skulle vara lite mer för gulliga saker o mönster, men hon är oxå lite av en tuffing...Men inte har hon väl ett 50 kvadratmeter stort rum???!!! Jag menar våra barn har så små krypin så att man nästan skäms...eller nej, det gör jag inte, men önskar de kunde fått större rum. Hoppas kräkset är slut för denna gången, kram

2008-03-04 @ 19:37:59
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: MO

Vilken lycka att ha ett sådant jättestort rum, hon kan ju ha disco o karaoketävlingar o allt...o så kul. O öppen spis med...ja det låter som ett kanonrum, kram

2008-03-04 @ 19:55:20
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Go kväll..... Frondas låt var ju rätt bra...den fastnade å var glad=)
...sen så var han ju åxå rätt så söt..... ;)
C. Perellis låt var åxå bra....

Coolt med tjejer som vill ha döskallar!!!

Sen så måste jag nog hålla med dig ang Fabriksbutiken........Köpte inga smågrejjer alls på Ikea, bara stooora saker som 3 byråer å 3 förvaringslådor å en stor tavla....

Nu ska jag kolla slutet av Bygglov, brukar skippa medvetet början, är lite för rastlös.....Det är kuligare att se när de piffar till det=)

Ha en toppenkväll!!!!!

KRAM!

2008-03-04 @ 20:32:00
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lilla My

Jag har ingen åsikt om Frondo (hette han så?)*viskarJag vet inte vem han är* för jag hörde han inte..Jag gillar stösselmönstret mer än döskallar jag me´!Vi får ta Gunnar och Thelma om/när det blir bloggträff...hihi...Hon är så duktig Katarina.Ha en skön kväll..Kram

2008-03-04 @ 21:46:35
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: EVA

Visst såg vi melodifestivalen och jag tror nog också att Perelli kan gå hela vägen...om nu inte alla svenskar röstar på Christer S...*iiirrrkkk*. Och nog håller jag på Mairotyget...hihi...men vet hur det är med bestämda kids !
***
Ha en fin tisdagkväll !
K R A M från EVA !!!

2008-03-04 @ 22:01:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Svägerskan i Göteborg

Visst lyser solen lite varmare och himlen är nog banne mig blåare idag!!! I alla fall där jag är = )))

Vilken känsla. Och hua vad dyrt det nya livet kommer bli, alla affärer blev så tillgängliga helt plötsligt..

Evig love/ M

2008-03-05 @ 10:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0