Tjugo100nio - året som gick






Året som varit började på bortaplan.

Med en mage som just hade börjat synas så körde vi ner till fantastiska västkusten.
Vi firade in ett nytt år med världens bästa familj på den flotta restaurangen, åkte vilse i de djupa skogarna och besökte Ullared.

Vi fixade klart stora S´rum och vi målade om huset.

Men mest väntade vi på lillasyster....

I Juli, den tolfte, en dag sen kom hon äntligen, våra fina, fina miniatyr-syster!

Man kan faktiskt säja, att hon toppar allt, och att det här året är, och har varit hennes. Inga långa resor har vi gjort, eftersom vi väntat på henne och vi har hållit oss häromkring.
Vi tog vintervägen ut till Jopikgården en snöig dag i februari.
Vi har omgett oss med dem som är viktiga och betydelsefulla för oss.

Vi gjorde klart i lillans rum (även om en del ännu återstår att fixa)

En efterlängtad träff har blivit av, och jag har funnit en ny bloggis, tvärslångtborta över jorden som ger mej skäl att skratta varje dag. Jag är närapå gammal nog att vara hennes mamma, men igenkännings faktorn i hennes inlägg är höga, och hennes lilla dotter är jämngammal med vår, så jag lär hänga i hennes cyber-rum framöver.

Året som gick har varit ett gott år.
Vi har fått en stor gåva, då familjen ökade från fyra till fem (om man inte räknar med Taco då, hundskrölan som förståss är en självklar del av vår familj)

Året som gick innehöll också ett löfte, nåt att längta efter, då våra bästa vänner berättade att de väntar på en liten trea som ska förgylla deras liv. Jag gissar att 2010 blir deras år, precis som 2009 var vårt. 
2009 var det året då vår familj blev komplett.

Året som kommer innebär många roliga saker att längta efter.

En träff att återgälda,  två flickor ska fylla år, och en liten fis ska fylla sitt första. En annan liten efterlängtad bebis ska se dagens ljus och vi ska åter bege oss ut på vägarna för att se salta västkusten i sommarskrud.

Vi ska äntligen skaffa oss ett utekök och vi ska bada.
Jag ska vara hemma en hel härlig sommar till, och så ska jag börja jobba igen.
Allt i sinom tid, och allt är att se fram emot.

Men först ska jag fira en mamma. Den bästa mamman på jorden. En mormor att vara stolt över.

Imorgon på självaste nyårsafton, fyller mamma/mormor Vivvi år. (puss på dej, mamma-jag älskar dej!)

Efter tårta och paket åker vi till fina vännerna på knytis-partaj, väl där sammanstrålar vi med fler fina vänner....

Sa jag att 2009 var ett bra år?
Med de fina vänner vi har så är det en självklarhet!


Sen är det också så, att utan er, alla ni fina bloggisar så skulle det inte alls ha varit ett sånt toppenår....Ni sprider glädje, varenda en av er därute, varje dag "gör ni min dag" då ni öppnar era dörrar och jag får slå mej ner en stund vid era köksbord. Ni är viktiga för mej, allihop, och till er skickar jag VÄRLDENS STÖRSTA KRAM!

TACK FÖR I ÅR, SLUT FÖR I ÅR!


Kommentarer
Postat av: EVA



Ha ett UNDERBART GOTT SLUT och ett FANTASTISKT GOTT NYTT ÅR !!!



***

NYÅRSKRAAAM från EVA



:)

2009-12-30 @ 22:49:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken härlig "årskrönika"! =)

Det är s t o r t när familjen utökas. De åren är alltid speciella.

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt 2010.

2009-12-30 @ 22:50:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Önskar dig och familjen ett

GOTT NYTT ÅR!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-12-31 @ 00:17:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Vicke

God Forstättning på det nya året tjugohundratio!

Kram







2010-01-01 @ 14:59:51
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter som att du haft ett underbart 2009 =)

Är övertygad om att 2010 blir lika bra om inte bättre!

Och visst är bloggens värld förunderling.



Kramkram/Sara

2010-01-04 @ 10:48:40
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0