Piff puff paff

PIFFAR -för fulla muggar i lillans rum....
PUFFAR - eller snarare stånkar, gör jag när jag bär runt på alla hennes trilijoners leksaker
 (i princip alla är arvegods från syrrorna)
PAFF - blev jag när vi kom hem från Ikea och vi insåg att inte ens en botten ingår i en säng!

 
Nåväl, det är åtgärdat nu, men rummet är inte klart än, så ni får ge er till tåls nån dag än...




Lampskärmen (från Ikea, som heter Klave, tror jag) i finaste lindblomsgrönt hamnade på mitt eget garagefynd. Foten köpte jag på tidigt nittio-tal och är en trådrulle från en stor ull-spinneri-fabrik i Manchester.
 
Dessa lampfötter var oerhört populära då, minns ni det?
 Själv har jag aldrig lessnat på den, men däremot inte riktigt vetat vart jag skulle ha den.

Nu fick den komma in i värmen igen....



Krokarna från Mila är redan påhängda med fina handväskor.
Djurflocken växer:)

Kan inte annat än beklaga mörkret på bilderna, men idag verkar dagsljuset aldrig hitta hit....

När rummet blir mer färdigt kommer fler bilder, så ha en bra vecka


Kommentarer
Postat av: EVA

Ja man får verkligen vara vaken när man shoppar på IKEA...



Ursnygg lampa...både foten och skärmen !



Och visst är det mörkt ? Idag blev det aldrig ljust överhuvudtaget...suck detta mörker ! Tur man har mååånga lampor...hihi ! Som lyser nästan dygent runt...



***

KRAAAM EVA



:)

2009-11-17 @ 13:04:00
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Tror inte att jag just nu hinner/orkar virka på beställning...men får jag energi så wepp om hör jag av mig :)



Men tack iaf !



***

KRAAAM EVA



:)

2009-11-17 @ 15:50:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Barbro

Hallå där, stort grattis i jätteefterskott till lillan, jag är på väg tillbaka i bloggandet och det känns jätteroligt att få läsa på om alla era förehavanden.. hehe, det var ju ett tag sedan.. vad FINA 60-talsmöbler du har!!!

2009-11-17 @ 18:05:40
URL: http://barbros.blogg.se/
Postat av: mo

Kul med ett nytt rum att fixa o dona i....Söt lampa, o vilken ovanlig o cool fönsterbräda, är den i plexiglas eller??? Hoppas allt är bra med dig o lillan, kram (ja alla föresten ju)

2009-11-17 @ 19:49:08
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0