Här uppe bor flickorna

Här är allrummet, flickornas egen våning




När vi flyttade in var husets trapp (som allt annat i Hortlax-hus) av omålad furu.

Vi hade ett trappräcke som mer påminde om en spalje...

Numer är detta räcke det enda som finns (jo, liiite farligt men ack så snyggt).
Min ena svåger, som är svetsare, har gjort räcket i råstål, alltså sånt som skulle ha rostat om det varit utomhus..




Förutom tygtavlan är väggarna full av döttrarnas egen konst.
Nånstans måste man skapa ett galleri för deras alster.
 De väggdelar som ännu är tomma sparar vi för lillasysters kommande verk:)




Jag gillar det, lite eget, och så gjort av nån vi känner och tycker om!


Nyligen fick ju övervåningen vita tak, och det gjorde hela skillnaden!

Nu är det en vit, ljus och luftig övervåning som vi gärna vistas i.
Möblerna är inte de mest spännande, men de är funktionella.

De kommer från Ikea och soffan är en bäddsoffa eftersom rummet också fungerar som gästrum då vi har nattgäster.
För att vara en bäddsoffa är den jätteskön att sitta i!

Det är skönt att ha ett rum där barnen kan äta godis, chips och dricka i möblerna utan att det är hela världen om det spills.....




Så här ser det ut när man tittar ner....Till höger är dörren till Stora S´rum.
Tavlan som hänger där, föreställer skogen i Harads (nånstans), den har min morfars bror målat och är ytterligare en sak vi räddade när vi tömde deras stora hus.



Närbild på stålet....visst är det coolt att man ser stämplarna?
Min fine svåger kunde inte för sitt liv förstå varför jag skulle ha med dem ....
 Så här i efterhand kan han inte vara annat än rätt nöjd.....



Här finns utrymme för spel och lek!
Och jag uppmuntar dem gärna att läsa en bok eller två......



Egentligen borde vi väl kalla allrummet för "Galleriet" eftersom vi har en permanent utställning här:)

Jag är faktiskt glad över att huset har den möjligheten, att vi kan ha deras fina teckningar, målningar och andra skapelser ständigt framme.
Flickorna själva tycker ocså om dem, vi tittar ofta på dem och de är som levande minnen......

Nu väntar en ny vecka, och den innehåller lillans första vaccination, ett stick i varje ben, för tydligen får de vaccin mot pneumokocker numer...det är ju så läängesen vi hade en liten, så jag har glömt!

Så ha det fint därute, allihopa!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Så underbart fint! =)

2009-10-12 @ 13:08:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Så härligt rum!! Räcket är ju bara underbart!

Kram!

Liza

2009-10-12 @ 22:57:08
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: EVA

Så himla fint ! Och fåtöljerna är ju ursnygga...vi har pricka likadana...och sköööna är de ! Och vansinningt praktiska, för det syns inte mycket spill mm med det mönstret !

***

KRAAAM EVA

2009-10-12 @ 23:50:38
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0