Fredag, jag är kär!


Det pågår en febril aktivitet här hemma i köket. Förberedelser staplas på förberedelser. En efterrätt påbörjas. Japp, det vankas middagssällskap imorgon...(å det ska bli så kul!) Jag och maken älskar att laga mat tillsammans, vi är ett samkört team, han, den forne stjärnkocken och jag. Jag kommer att missa Lions Loppis, med vad är väl en bal på slottet?

 Det ska dansas i vanlig ordning, och i år har vi glädjen att se två döttrar uppträda i tre föreställningar. Stora S dansar på Kulturens Hus i Luleå OCH i Pontushallen. Vill ni se föreställningen i Kulturens Hus är det hög tid att boka biljetter nu. (Lilla S dansar också i Pontushallen.) Jag säjer bara det, det är tur att jag är ledig i år, för det blir många genrep, många föreställningar och många dagar jag hade fått ta ledigt från jobbet.

Så ser vår helg ut, jag hoppas ni får en lika fin helg som vi kommer att få!



På en av Pellegnillots hyllor står denna välanvända lilla kaffeservis. Vår mormor har lekt med den som barn, jag har lekt med den som barn, och stora och lilla S har lekt hårdhänt med den i stugan och när vi var upp till påsk bestämde jag mej för att rädda hem den. Och nu står den där , diskad och fin, på en hylla långt utom räckhåll. Ja, faktiskt tyckte jag att den kunde få gå i pension nu, efter ett långt, hårt och lyckligt arbetsliv.



Idag går jag på tur. Vi åker till en gammelmomme, jag och Pellegnillot. Lunch på restaurang och kramar, en underbar början på helgen!!!

Kram på er, alla fina!


Kommentarer
Postat av: Lina

Så himla trevligt det skall bli - vi ser alla fram mot att få sitta till bords hemma hos er. :)



Och jag lovar att jag ska kolla av Loppisen ordentligt åt dig. Du får höra senare hur det gick. :)



Kram kram och ha en finfin dag.

2010-04-23 @ 09:47:30
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så mysigt med middagsgäster och roligt att laga mat till andra...

Vi får äldsta dotra som middagsgäst ikväll det är så mysigt när man får rå om sina barn även när de flyttat hemifrån.



Ha en trevlig helg

kram Lotta

2010-04-23 @ 12:18:11
URL: http://www.inspiration-ev-l8.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0