Gråmulet


Idag vill vi krypa in i en filt och gömma oss, Gnillot och jag. Eller, JAG vill krypa in i en filt med the´och min senaste bok. Gnillot vill klättra, helst klättra uppför trappen, hon kliver upp ett trappsteg och ropar "Ä!" (samlingsnamnet för både stora och lilla S) Detta är nåt hon ägnar stora delar av dagen åt, hon tror nämligen att syrrorna är där uppe hela dan, fast ibland svarar de inte:) Det där med att hon vinkar åt dem när de åker till skolan, att det skulle höra ihop med att de är borta en del av dagen, ja det har hon inte greppat alls:)

Idag ska vi ha lite röj här hemma. Inte röj som i party, utan röj som i undanplock och mitt-i-veckan skura golv. Middagsplanering är en annan syssla som är ständigt återkommande. Det blir en grå vanlig tisdag. kanske tar vi oss en tur till återvinningsmarknaden, vem vet?



Ett som är säkert, det är att idag, precis som alla dagar, så ska jag ut och vandra med hunden. Gråmulet eller inte, han behöver sin dagliga långsväng (ja, der gör jag med:)

Vad ska ni hitta på idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0