Kvällsstrålar

En föga uppfriskande promenad är över. Hunden kommer att ta kål på mej. Om inte jag tar kål på honom först
Det är endast tack vare sällskapet som den var uthärdlig. Taco har energi som få, och han är just nu kär i alla. Så pass kär att han sjunger serenader för oss dem. Om jag ville ha musik slog jag på radion
(älskar P3 Planet just nu! Världens bästa reseprogram!) hundsång kan jag avstå. Fattar allvarligt inte vad det flugit i honom, han är ju medelålders nu!? (Och grattis älskade hund, idag fyller han 4 år!!)

Idag var jag till min allra bästaste frissa och klippte mej. I samma veva gav hon mej ett sorgebesked, hon ska lägga av och satsa på sina drömmar. Synd, vääääldigt synd för mej, men henne mer än väl förunnat. Hon är bara ytterligare en (duktig) kvinna som är MODIG och tar tag i sina drömmar! Tur att jag vet vem som ska få sköta mitt hår hädanefter...Att byta frissa kan lätt bli traumatiskt annars, jag vet, för innan jag började gå hos Ann så hade jag gått hos min förra frissa i 20 år.

Annars har jag fyndat en teaklampa för 40 riksdaler på kommunens återvinningsmarknad. Nya sladdar (a la symaskin) ska kopplas in och kupan var felfri men kanske inte riktigt min melodi. Så vi får se, den ligger där den ligger och väntar på nya kablar....



Solen strålar, och minsann ser jag både damm och fönster som behöver putsas....
Jag tror jag tittar åt ett annat håll i nån vecka till, det är fortfarande alldeles för kallt för att putsa dem....

Så, see you later!



                                     Förresten....läs och begrunda detta....



Kommentarer
Postat av: Frida

Det är ABSOLUT för kallt för att tvätta fönster. Gör roliga saker istället ! Kram!

2010-04-21 @ 08:13:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Theresa

Huuu, vet hur det är med hundsång och nu har vi 4 som sjunger, Åke och valparna:( Valparna dessutom på natten när de inte har nån att busa med...



Jag kunde inte följa med i söndags för vi hade basketavslutning. Nu är säsongen i alla fall över för våran del, det är bara Janne och Lia kvar



Kramisar på er

2010-04-21 @ 12:30:49
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: EVA

Fönster är ju ingen ide än. Det måste liksom ha tokregnat först annars blir dom lika skitiga igen...och vem vet när tokregnet kommer :) :) :) !?!



Och hundsång som är SÅ vackert...hehe !

Alla våra grannar har hundar som sjunger och skäller och skriker...mer eller mindre konstant...så jag funderar på att köpa 20 tuppar...hehe ! Vore väl trevligt...



Så en hund som sjunger är ju ingen fara alls!



***



KRAAAM EVA



:)

2010-04-21 @ 16:41:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0