Mer än lovligt lov


En stugvistelse som avslutades med en tand. Och ett mellanstort öra som gjorde ont. Med penecillin och en underbar middag hos bästa vännerna.
(den vanlij pannacottan gick inte av för hackor!)

Ett lov som svischar framåt på väg mot halvlek. På fredag är maken hemma med oss. Utval av tapeter till Lilla S, restaurang och shopping är inplanerat.
Innan dess ska jag vara behjälplig. Allt vad jag kan. Hur märkligt det än kan framstå så ser jag fram emot det. Jag vet att då kommer vi att avhandla djupa samtal, bara jag och hon.
Vår betyder nystart. Vår betyder friska vindar och löften om en ljusare tillvaro.

Annars kramar jag mest lillaPill. Nya tänder gör ont i en liten mun. Lägg till lite snuva och ni har en lillaPill på halvfart. Påsken är undanstädad och jag drömmer om ett tydligare takdropp.

Själen vill ha vår, vår, och vänner man vill hinna se mer av.



Min vackra orkideé som blommar om, trots att jag bröt av stänglen när den var i full knopp. (Ja, man får kalla mej klant*rsle:) Man ska vara försiktig när man stagar upp orkideér...Jag fick den av min chef när jag fått lillaPill och den har en så fin färg så jag surade en del när jag bröt av alla knoppar. Men fort gick det, så blommade den igen!

Nu ska vi kramas igen, jag och lillaPill...kram på er!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej där vännen! ivrigt vinkande



Låter som en finfin påskhelg trots tandgnissel och öronont. Bättre plåster på såren än en riktigt god pannacotta kan väl inte finnas?! I min värld i alla fall. :)



Vem blommar inte i ditt sällskap. Du kan nog ge ny energi till både vänner och orkideér du. Jag vet.

Och by the way - jag saknar dig!!



Kram kram från mig.

2010-04-06 @ 20:43:25
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0