Mitt mellan andra och tredje

Ja där står vi. Klappade och klara, knäckflarnen blev klara igår, pepparkakorna, pepparkakshuset, lussebullarna, flera godissorter och moster fiorna klarades av under förra helgen...så vi är på god väg, julbaket och jag. Och i år ska jag prova nåt som är nytt för mej, nämligen Red velvet cake. Jag som är svag för den amerikanska söderns starka cajun-mat tror den kan bli en höjdare.

Annars väntar vi på Lucia. Med en dotter som ska lussa än här och än där är vi i år beredda. Dessutom ska hon som självaste Lucian spela flygel vid kröningen i kyrkan. (oroliga mamman hoppas att de tar av henne mässingkronan innan, så att inte det långa håret tar eld)

Annars jobbar jag på, med inslagna väl gömda paket, nu väntar vi på tomten!


Den lilla lampan som också är ett hus lyser upp vår hall. Den kommer från Arvesund och heter "Ceci n’est pas une maison" i design av arkitekten Gustaf Karlsson. Glödlampan som är så rolig, kommer från Rusta och skärmen på teaklampan vilar i förrådet så man ska se just glödlampan.

Lina har gjort illisen, och enligt henne själv är inte den hon gillar bäst. Frågar ni mej så är den underbar! Barnen älskar den också, så hos oss kommer den att hänga under många, många jular.

Med det önskar jag er en fin torsdag, så här på onsdagskvällen!


Kommentarer
Postat av: Lina

:) Du är allt bra söt du. Och knäpp.



Puss till dig och hela familjen. Du kan väl ge stortjejen en extra luciakram från oss.



Hörs snart.

2010-12-10 @ 01:12:35
URL: http://kitchenbloom.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0