Älgarna demonstrerar

Några som inte fryser är dessa bjässar.



Älgarna visar att de inte är ett dugg rädda för kastrull-lock. De demonstrerar sin storhet och styrka. Dessutom visar de hur vansinnigt goda både pilträd och äppelträd är. Sen tror jag att de demostrerar lite mot permafrosten också. Men mest säjer dom; "jaha, där står du, Lisa, och tror att vi ska låta bli dina buskar, ja det kan du ju glömma!" Sanningen är, att den här gången klarade sej mina buskar, när jag fotograferade dem gnagde de som bäst hos grannarna. Min andre granne ropade åt mej att låta bli att skrämma dem, "de äääär ju såå vackra" men jag svarade att "vackra, det får de vara i nån annans buskar"....Ofta känns det som om jag bor i ett naturreservat, vi har fåglar (sjöfåglar och skogsfåglar), får, hästar och nu på vintern har samerna drivit ner renar hit till kusten för betets skull. Det är bara hästhagen som skiljer dem från vår gård. Ytterligare en annan granne utfodrar rådjuren, Taco, Lillan och jag ser dem varje dag på vår dagliga rutt. Sen så var det ju älgarna då.
Kanske skulle bloggen ha hetat "Lisas zoo" istället?

Idag tar jag helg, för jag hinner inte uppdatera bloggen mer denna vecka. I eftermiddag sticks flickorna med svinsprutan för andra och sista gången. Imorgon är det en hett efterlängtad nätdejt, tillika blogg träff
(åh, Lina vad jag längtar efter vårt tjattrande!, för att inte tala om er stor-Lilla!) På fredag stundar det sportiga lovet, som lovar både backar, bad och stad.

Så då ses vi när vi ses, kära ni!


Kommentarer
Postat av: Vicke

Haha låter som om du är värsta Älgjägaren...;)

Ha en trevlig (blogg)träff!



Kram

2010-02-24 @ 21:55:01
URL: http://vickes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0