Finfredag

Jag lyssnar mycket på radio dessa dagar. (Ja, alla dagar, nu när jag "bara går hemma"). Jag förvånas över hur fort jag lessnar på den kommersiella radion. Jag återvänder till de statliga kanalerna och oftast P3. Numer är de som om de vore mina vänner, Hanna, Kojio och Moa (som vikarierar för Martina som liksom jag är mammaledig) som driver "Morgonpasset".

Senare på förmiddagen tar mitt favoritprogram vid, "P3 Populär" med min nästa vän, Hanna Fahr. Igår gästades hon av Tiger, som bloggar för Elle Interiör. Alltid lika roligt att få en röst på den man läser hos.

Lagomt till lunch är det "Brunchrapporten" (vilket är det program jag lyssnar minst på, både för att jag gillar det minst, men också för att då är det vandra-med-hund-och-vagn-dags.)

Sen kommer "Christer", det är ett lyssnar aktivt program med många som ringer in. Jag ler där jag står och plockar bort mellanmålsdisken.

Men idag, fredag sänds mitt allra största favoritprogram, "Lilla al-Faji" Lyssna och ni lär skratta till ni gråter! Idag, 16.30, precis lagomt tills ni ska laga middagen!

Så kom det då snö. IGEN! Ja, inte blir man ostressad av att hinna rasta hund, fixa frukost till tre tjejer och skotta. Allt innan klockan åtta på morgonen.

Men huset skiner, bron är full av färglatt påskris och jag åkte till Tistel och kom hem med en påse full av snöklockor, narcisser och pärlhyacinter. Så vem klagar? Inte jag.

Att sen maken just ringde ifrån hetaste Afrika innan konferensen och sa så kärleksfulla ord kanske har påverkat mitt humör lite grann...





(För er som inte ser min mikroskopiska stil, så står det att "min brödrost från Elektro-Helios fungerar som en klocka".

Och det gör den! En brödskiva på var sida och frukosten är räddad!
Kram och trevlig helg på er, nu vill Lillan bli ammad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0