Påsken smyger sej in....

Igår vinkade vi av älskade pappamaken...Ni må tro att jag sovit dåligt i natt. Trots 3 flickor (och en hund) som höll mej sällskap i mörkret. Små älsklingars snusningar brukar vara det mest rogivande jag vet, men inte i natt. Det är inte första gången han reser ifrån oss så jag vet av vana att det blir bättre. Men att sakna är nåt jag aldrig kommer att vänja mej vid.

Tur då, att tiden går fort när man bokar upp den. Igår "gick vi på tur" ,jag och alla döttrarna till min finaste väninna. Stunderna med henne är de allra bästa, hon känner mej utan och innan.
Och jag har tur, på fredag återgäldar hon mej med besök!
Idag ska ja hämta ris till bron. Inne har jag pyntat kvistarna med alkottar i bruna fjädrar. Det räcker så, för i påsk åker vi till  stugan, och efter det så är vi bortbjudna till käraste vännerna i grannkommunen. Beskådning av en trio valpar står på agendan!

Vi äger inte mycket påskpynt (och helst hade jag varit utan) men för flickornas skull åker det fram en kyckling här, och ett ägg där....Och efter städningen idag åker jag till Tistel för inköp av lite fräscha vårblommor!

Kram på er!



Kommentarer
Postat av: saravillfara

Åh, titta där (pekar och viftar), det är ju "min" tapet! Inte undra på att det känns så hemtrevligt här inne... :)

Ha en fin helg!

2010-03-26 @ 01:08:34
URL: http://saravillfara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0