Äntligen sommar!


Här har flitens låga brunnit helgen lång! Alla löv är som bortblåsta, bokstavligt talat! (Maken har blåst bort vartenda litet löv med lövblåsen). Fönstrena blänker och utemöblerna står på plats. Tillsammans med gäster har vi kollat om de är lika sköna som ifjol (och det var de:). Vi har grillat, chillat och mumsat päronkaka med choklad och chili. Allt sittandes i solen med semesterfeeling. Än så länge grillar vi i vår gamla grill, den nya var beställningsvara och tar väl en sisådär 2 veckor att få.

Träden skimrar i nyaste vårgrönt och dörrar och fönster står öppna för att släppa in sommaren. Gnillot har premiär-åkt bak på min cykel och somnade av pur förvåning av upplevelsen. Nya röda gungan har hon också provat till skrin av renaste förtjusning.

Allra bästa maken har skruvat åt mej, och sladden är på plats. Jag lovar att fler lampor står inför en kabel-makeover, så nöjd blev jag!




Nu väntar en kortvecka fylld av dans. Varje kväll återfinns vi på dansmagasinet, inför föreställningen "Efter föreställningen"  Sen på söndag startar repet av "Träsktroll på drift". Då dansar stora S på Kulturens Hus stora scen. Däremellan har vi genrep för lilla S. Hon har vårföreställning med Piteås dansskola.
Många timmars träning blir det. Maken ska vara ledig på fredag, så vi kan vara tillsammans och se skolföreställningen. En fika på trappan till Kulturens Hus får avsluta baletten (när juni är här alla danspassen avklarade, då är det "bara" lägret kvar) för den här terminen.


Såg ni förresten åsk-ovädret i natt? Jag var vaken och såg det spektakulära skådespelet. Magnifika ljusbågar som slog över hela himlen och knappt en sekund mellan ljus och ljud. Jag är inte rädd för åskan, bara för följderna för det elektroniska. Jag drog ut allt jag kunde tänka på för större blixtbågar har jag aldrig sett. Stundtals undrade jag om det ser ut så här under ett raketanfall?
Jag har aldrig sett dess like!

Nu väntar som sagt en ny vecka då jag tror att jag ska vara starke Adolf. Pinalattirajler ska bäras, antingen den här veckan eller nästa. Jag är bra på att bära, och det här är av en bra anledning.

Så vi seshörs när vi gör det!


Kommentarer
Postat av: LillaMy

Dina barn verkar vara riktiga dancing queens :).Jag dansade också när jag var ung..förlåt ..yngre.Det är kul att röra kroppen.Det blir ett marmeleum click för oss.Ljusgrått och lite ljusare grått.Färgkombon jag testade i dag var den mörkare grå tillsammans med ljusgrått.I den kombon blev det ljusgrå draget åt blått men jag hittade senare undewr dagen den rätta kulören och då blev det lugnt i kroppen.Rätt helt enkelt.Puh,visst är det kul att få välja nytt men det kan göra mig tokig också.Det finns så mycket som är sååå snyggt!!!Vilka tapeter det finns.Oh,my God. Jag har bestämt att vi ska ha vita väggar men jag vet inte var vi landar än.Nån tapetvåd här och där kan bli så snyggt.Nu måste jag gå och knoppa.Ha en skön vecka och kram!

2010-05-17 @ 22:29:28
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lina

Du, jag varnar dig - de där elkablarna är beroendeframkallande. Se bara på mig - jag är ju helt förlorad och nere i träsket. :)



Tror absolut att du är en stark kvinna så bär på nu. :)



Kram

2010-05-19 @ 09:29:56
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0