Helgen är nära

Jag tar helg nu. Hela huset är polerat intill minsta knopp och nu är jag värd lite vila. Visserligen ska jag ta hand om den sista tvätten som jag räddade undan hagelstormen men sen....

Helgen består av sushi, dans, inhandling av den där "strykjärns-sladden", en runda på Röda krysset och Kronan. Sa jag sushi? Javisstja, vi ska grilla också. Så trevlig helg på er alla fina besökare, vi ses på måndag!




Det här åt vi för nån helg sen...

"Djävulsägg" - jag säjer bara; MUMS!

Bye!



UPPDATERAT: Ni finner recepten på djävulsäggen  här och här kommer receptet på själva smörgåsen;

Strimla sallad och lägg en pain riche sprayad med olivolja ovanpå. Lägg en skiva brieost ovanpå den. Strössla grovhackade valnötter överallt och avsluta allt med att klicka på delikatessmarmelad av päron, calvados och granatäpple.


Kommentarer
Postat av: Theresa

Ser verkligen gott ut, måste få receptet:-)



2010-05-06 @ 17:33:33
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Frida

Njut av helgen! Vad duktig du var som orkat städa hela huset. Jag drog en repa med dammsugaren igår men där gick gränsen.KRAM!

2010-05-06 @ 18:12:16
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Lina

... och det var så himla gott. Dessutom har jag nu receptet - tack!

Var vi så sena, att du hann fram med kameran medans ni väntade. Du vet - ni bor ju så långt ut på landet, bara.

Försöker bara locka er till stan lite. :)



Kramen!

2010-05-10 @ 22:46:09
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0