Ett livstecken

Jodå, jag är här. Lite ibland......Just i detta nu fanns tiden. Så här har ni mej. Lätt luttrad, arbetande trebarns-mor i ett uppskruvat tempo (och icke att förglömma; f r u. Just den delen släpar lite efter just nu. Barnen tar med barns självklarhet sin plats och tid, så därför är det dags att prioritera maken ett tag nu känner jag)
 Där har ni mej. Just nu.

 Vardagsrullet består till största delen av en tvättmaskin som rullar runt, runt, runt.......Är det nån som vet hur mycket tvätt tre flickor alstrar? (Kanske en mamma med f y r a döttrar då...?) Mitt arbete består inte av så mycket av den del där jag faktiskt förtjänar min inkomst. Nä, det är plocket-plocketi-plocket efter 1:) galen dra-fram-allt-jag-bara-hinner Gnillot och 2:) tonårsdotter (med smink och miljoner klädbyten 3:) tweeniedotter(pyssel-pyssel-lämningar och miljoners kompisar både här och där...)

Annars då? Ja, tack ska ni ha, alla ni som på ett eller annat sätt sagt att ni saknat bloggen. Inte trodde jag att ni var så många! (Tack för maraton-samtalet igår Lotta!) Appropå inget alls; Gnillot har börjat kissa på pottan(!!!)
Vi får väl se hur det blir med den saken, men än fungerar det:) lilla stora ettochfemmånaders Gnillot....



Ett nytt blocket fynd har flyttat hem. Billigare byrå än såhär får man leta efter! (till höger i bild ser ni en del av vår "grind" till trappen. Väl in-staketad med kompostgaller och bubbelplast för att inte skada golvet)

Nu väntar bara väggen på att få sina nya tapeter. Mycket efterlängtade sitter de nog där innan jul.



Efter en tjänsteresa till huvudstaden kom maken hem med en hortuskruka. Gissa om jag blev glad?!!
 Minns ni hur jag längtade?
Nu står den här. Min!

På fredag kommer flickornas bästa kompisar och sover här med våra bästa kompisar. Bus och godis står på agendan. Bus och godis för flickorna och godis för föräldrarna. Buset sparar vi till mellandagarna :).

 Med det lämnar jag er för idag.
Tack till er som hälsar/hälsat på. Jag vågar nog lova en bildkavalkad från lilla S´färdiga rum imorgon!

Imorgon tar vi nog en tur till stadsbiblioteket och bästa fin-väninnan. Hon som är bäst rätt och slätt.


Kommentarer
Postat av: angelica

åh! älskar orkidéer :)

2010-11-01 @ 17:30:22
URL: http://fleratimmar.blogg.se/
Postat av: LillaMy

Hej,hemskt mycket hel.<kul med ett livstecken.Jag lever också men läser man min blogg kan man inte tro det.Vi har hela huset färdigt!!!Vilken lycka..Ha det gott.

2010-11-01 @ 22:01:54
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0