surprise!




Det trodde ni inte va??
Det gjorde ju visserligen inte jag heller:) Men efter en alldeles host-fri natt känns det genast lite annorlunda:) Ni vet ju att jag brukar lovorda den svenska skatten, tack vare den har vi ju en alldeles fantastisk sjuk- och tandvård bland annat (som vår familj verkligen fått ta del av). Nu ska jag lovorda försäkringar. En särskild sort.

Drullen

För en Drulle var jag av en alldeles ofattbar sort. Ni minns guldspegeln?
(Den blev förresten inte långvarig, den är tillbaka i gömmorna i förrådet)

I allafall, DEN spegeln stod på skåpet ni ser på bilden innan jag hängde upp den ovanför pianot. Då hade jag just tagit fram den. Ochvilleintespikaitapeteninnanjagbestämtmej.....ni vet hur det är, man känner sej för lite, någon dag. Jag lät mina celeste-ljustakar stå där också, liksom för att "känna om de passade ihop"....

dumt
mycket mycket dumt

Maken SA till och med åt mej INNAN att det var dumt. Men jag var än dummare och ihärdade.
Spegel STOD kvar, lutad mot väggen och ljustakarna stod FRAMFÖR. 
En katastrof i vardande.

Blott några nätter senare fick maken rätt.

Klirr krasch pling och rassel.
Alla krasade ihop i en enda stor röra av kristallsplitter. Jag grinande inte ens. Jag skämdes.





Jag förbannande mitt ointellekt och bar ut dem i glasuppsamlingen i garaget. Då kom maken på att `vi är ju faktiskt försäkrade´. Det är tur att en av de vuxna i den här familjen är född med hjärna:) Och minsann, försäkringsbolaget ställde inte till något problem, vi bara mejlade dem bilderna på resterna av katastrofen och inom en vecka kunde jag köpa nya.
Det är service på hög nivå, och jag gillart.

Och jodå, jag HAR lärt mej nåt.  Eller snarare många saker....
Men jag ska inte kräla runt mer i förnedringens träsk utan bara ödmjukt erkänna att maken hade rätt

än en gång


Kommentarer
Postat av: theresa

Ojoj, och jag som brukar säga att det är tur att vi har "drulle" pga Åke... Ni kan säga att det är tur pga Dig;)



Hoppas vi kan ses snart

Kramisar

2012-03-08 @ 21:23:42
URL: http://www.skaggys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0