Vår i sikte



Det är fantastiskt när våren ruskar liv i trädgården.
 Jag kan utan skryt säja att jag har gröna händer. Jo jag har det.
Och trotsar Jante i samma andetag när jag säjer så. 
Visserligen har mitt trädgårdsintresse gått i vågor under alla år vi bott här i huset men, det har aldrig sinat.
 I år ska vi ta tag i det sorgligt försummade jordgubbslandet. Pallkragar har införskaffats och plantorna vi har, ska få efterträdas av sina egna avkommor skott. Jag köper aldrig lökar, utan envisas med att spara de blommande lökväxter jag köpt till påsk och gräva ut dem. Än har ingen dött för mej utan vi har blommande påskliljor, pärlhyacinter och narcisser. Och så den där julrosen. Tänka sej. Till och med den blommar i år. Och årets julros? Ja den väntar på att bli utplanterad den med.

Annars gillar jag mest det ätbara i trädgården. Jag tycker om att flickorna kan plocka sej händerna fulla av solvarma bär. Vildhallon, blåbär (både vilda och tama:) krusbär, smultron och jordgubbar.
 Det är sommar för oss.

Annars bjöd helgen på dans på längden och tvären. Och två huvudroller till. Stora S ska förutom stenåldersman visst gestalta både polis och egyptier:) i föreställning två.  Intresserad av av att se? Här bokar du biljett. Men det bästa av allt var att jag fick träffa mesta bästa älskade Tea .(Pöss på dej snyggo!!)  Åh vad vi har o-pratat! Men det behövs inte mycket, nu har vi styrt upp dejtandet framöver! Juni lovar gott! Synd bara att inte Elin var på plats, tror att lilla S saknat henne lika mycket som jag saknat hennes mor:)  Maken och lilla S har åkt och fiskat tillsammans med Stefan, själv beger jag mej mot tvättstugan och tvätten som doftar underbart efter att ha torkat ute. Och med det säjer jag ajö. Jag tänker återgå till att vara pinsam. Tommy Körberg rullar runt på Spotify här på söndagskvisten.
Pinsam var ordet.

"vad LYSSNAR du på???" undrade stora S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0