Det var värst vad jag blev bloggaktiv då!?

Förklarar min plötsliga uppdatering med att jag har faktiskt äntligen funnit rätt designer till min stol.
Ni minns ju hur jag funderade.. Och hade på känn att jag sprungit på en riktig klassiker. Så var det.
Och den här gången är det inga tvivel. Jag hade funnit en Cantilever Chair. Designad av holländaren Mart Stam redan 1926. (Mycket tidigare än jag trodde:) Mycket coolt. Och den går att få nytillverkad än i dag. Coolt:) Jag gillar ju att fynda som bekant. Och jag gillar att veta vad jag fyndat, och nu gör jag det. Skönt, nu kan jag släppa funderingarna på den stolen. (men se den där noshörningen gäckar mej än:(
Annars hann jag med en blixtsnabb loppistur igår, (danschaffis som jag är) På reprisen såg jag (vad jag trodde) var en fin teaksekretär. (Och mina loppisögon är ju som inställda på teak.) Jag galopperade fram till den (glad i hågen) men nä. Verkligen nä. Visserligen var den billig (och jag förstår varför) men fanéret på ovankanten (där det syns som allra mest) saknade en stor bit och även om det var mot väggen så syns det ju som mest just där. Skrivskivan var sliten och sammantaget gjorde den ett så ruffigt intryck att nä, den blev kvar
.(Jag vet inte, jag kanske bara är kräsen?) 
Bättre lycka nästa gång!
Helt tomhänt kom jag ändå inte. En stor, vacker och felfri Gloria skål av Mari Simulson för Uppsala-Ekeby väntade på mej på Röda Krysset. Djup lyster i glasyren och en perfekt salladskål att använda dagligen.
 
 
Sen hann jag med lite rea-på-rean fynd. Åhlens hade skinnstövlar från Wera till inget pris alls. Precis som hudcremer och annat smink. Jag kom visst hem med påsar från både Åhlens och MQ. Men det är ju nu man ska handla. Till nästan ingen kostnad alls;) Fast bäst var stunden med min finaste vän Vickan.(Himlars vilket bra shoppingteam vi är:) Nu längtar jag till helgen så vi hinner prata läänge!
 
Nu lämnar jag er på obestämd tid. Kvällsjobb ikväll och sen (städ)torsdag. Och vips är helgen här! Tjoho!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag gillar att du får ett bloggil! :)
Kul att höra från dig igen.
Ha en fin vecka!

2013-01-23 @ 10:50:15
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0