Helg igen

Och jag har några ärenden som måste fixas.....
Ljus (långa, korta, tjocka , varma [värmeljus alltså],och ljus för utomhusbruk) ska inhandlas så jag ska in på Paraffine när jag ändå är i Luleå. (javisst, det är ju dans -igen!  Jag ska be dem bädda en säng åt mej på dansmagasinet eftersom jag mer eller mindre bor där:)
Jag ska också köpa ramar, jag har två fina tryck som också väntar på inramning, [inte läsa nu, lillbror] som ska med till Göteborg och brorsan med sambo.


(foto: privat)
Annars väntar det här till veckan.......Vad ni ser är min extremt svårstuckna vänsterarm. (Jo, kvinnan fullkomligt stack sönder mej! - men jag är van....blodprov brukar göra så att jag ser ut som om jag är sprutnarkoman).
Jag har varit och lämnat en s.k S-krea blodprov för att se om jag har normal njurfunktion. (Joodå- detta är fortsättningen på Sagan om Sten:)
På onsdag blir jag fastspänd (tydligen väldigt hårt vad jag kan förstå) och besprutad med kontrastvätska. Det är dags för den svenska sjukvården att stifta bekantskap med Sten.
Har jag otur så kommer de att skjuta skarpt :(((

Annars hoppas vi hinna förbi fina resesällskapet en hastig sväng, och så ska vi äta på restaurang...
Mums!





(båda fotona privata©)


Jag gillar att flytta runt mina saker:)
Nyss stod dessa på pianot men jag insåg att lampan gjorde sej bättre här, till skåpet. (läs: det gav mer plats ovanpå skåpet att ha en hängande lampa:)

Var ni på rökrean då? Jag var in och vände, och insåg återigen att Keramix har väldigt lite saker som tilltalar mej.
Det var inte värt 1½ timmes köande för några ljus.....

Däremot gick jag till Katarina, och handlande mammas 60-års present.
(Sen slank det med både en och två saker till mej själv också:)
Hade gärna hunnit med Marimekko igår, men man kan inte få allt:)

Trevlig helg på er, på söndag monterar vi ned studsmattan! (den sista av sommarens nöjen har gjort sitt:(

Kommentarer
Postat av: Malin B

Nu håller jag tummarna för att allt går bra och att du och Sten kommer att ta farväl av varandra på bästa vis!!!

Att flytta runt på saker är ju helt klart det bästa, billigaste sättet att förnya sitt hem på. Väl värt att ta efter.

2008-10-04 @ 18:06:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anna&Agnes

Åhå-är det Sten som ska få komma sig ut till veckan? :-) Synd att inte jag jobbade då,om du blir inlagd? Jag jobbar nu, min andra natt av fem just på avd 51-urologen. :-)



Kram

2008-10-04 @ 19:47:46
URL: http://lillaagnes.blogg.se/
Postat av: /B

Hej! Bordet, som heter Flower, är designat av Christine Schwarze för Swedese och finns också i en mindre strolek. Det fins som rött, vitt eller svart med olika träslag som kant runtom!

http://www.swedese.se/bord/flower9/

/B

2008-10-05 @ 09:25:16
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: lotta

usch stackars armen,hoppas verkligen dina njurar har full funktion.fina vaser där hemma,visst e d kul att flytta run t,blir som nytt!kram

2008-10-05 @ 10:31:21
Postat av: Maria

ajajaj!!! Nålar är det värsta jag vet. Gör ont i hela kroppen bara jag tänker på blodprov... blä!

Hoppas att armen ser lite bättre ut nu!



Trevlig vecka!

Kram Mia

2008-10-05 @ 20:40:37
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ah, där är ju "min bruna vas"... Och jag har fatet till din vita Dominovas också. :)



Har jag sagt att jag gillar din lampa också?! MYCKET!

Kram

2008-10-05 @ 22:23:52
Postat av: Lina

Det var jag där uppe...

och jag blev så till mig av dina fina saker att jag missade att läsa ditt inlägg också. :)

Önskar dig lycka till på onsdag och hoppas att Sten är snäll och kommer ut utan en massa tjorv! Det fanns en tid då jag var spruträdd, men sedan blev jag gravid (tre gånger) och insåg att jag förmodligen går med stadens mest svårstuckna armveck! Jag såg också ut som en narkoman, en höggravid narkoman, och det såg inte snyggt ut vill jag lova. Att inte soc plockade in mig! Ha ha.



Kram igen!

2008-10-05 @ 22:30:35
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Ellasmamma

Härlig helg...jag har en utamning i din smak på min blogg, ska li spännande att se dina svar... Lider förresten brist på läsning är sugen på nån ny fantasyserie, har du nåt tips.

2008-10-06 @ 13:53:59
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0