Semesterfeeling




Semestern är påbörjad och vi har kanonväder. Jag har avverkat den årliga tandläkarkontrollen (med beröm godkänt:) Imorgon vaccinerar vi Stora S med Gardasil men sen är allt oplanerat. Ja, förutom den där veckan på västkusten då. Den är planerad i detalj. Och gissa om vi längtar! Hotellnätter, fin-umgänge, sevärdheter kryddat med liite shopping....

 Men här hemma är det lugnt. Jag finner ro i att vi har det "som vi vill". Både ute och inne, och jag kommer på mej med att inte ivra efter annat. Skönt, om än lite ovant. Fina vännerna gav oss deras finaste växthus och nu är det på plats. Med tomater och allt. Finare växthus finns inte. Tacksamheten när jag ser det känner inga gränser!  Så snart maken målat klart ska ni få se det.

Inne i vardagsrummet har möblerna åkt runt en hel del. Matsalsbordet har flyttat upp. Med ett stort kök och ett jättestort köksbord behövs inget bord i vardagsrummet. Vi sitter ju ändå alltid i köket eftersom vi sällan har få middagsgäster.



såhär ser det ut nu. Som det var tidigare hamnade man alldeles för nära TVn. Sen vi köpte ny större TV insåg vi att det inte gick att ha den möbleringen vi hade. Lösningen blev så här alltså....Fungerar super och vardagsrummet känns så mycket luftigare.

Nu tänker jag ägna mej åt annat. Exempelvis nakna småflickor som vill öva på pottan mest hela dagarna. Hämtpizza och filmkväll väntar, maken är på arbetsresa så vi är bara tjejer här hemma.

Om nu nån mot förmodan inte vet vad de ska läsa så kommer två tips här. Om ni bara ska läsa två böcker i sommar så är det dem. Missa inte!

Angelogi och Udda verklighet

ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0