Nu har vi gått upp till döttrarnas våning...

image10


Här uppe huserar husets två flickor. Storasyster har ett rum på nära 50 kvm medan lillasysters kanske är 12....Orättvist kan tyckas men övervåningen består av ett stort allrum med 2 takfönster och ett vanligt fönster (och ett rackarns fult omålat furutak-tur att målaren kommer på måndag!) lillasysters rum, en liten toalett och så då storasysters rum. Här uppe finns den enda vägg i hela huset som det faktiskt är stor nog att rymma en bokhylla. Vi har valt Ikeas "Magiker" att förvara böckerna i, dels för att det finns dörrar i serien så man kan stänga om böckerna men också för att serien har ett oändligt utbud att variera sig med. Praktisk när boksamlingen blir större och behöver mer utrymme och vi har snedtak på alla andra väggar.....Konstsamlingen ni ser på väggen är signerad storasyster och lillasyster, jag tycker att deras alster är till för att synas, inte slängas eller gömmas i lådor. Så här uppe njuter vi av deras glada konstverk! "Åt andra hållet" har vi en soffa och två fåtöljer där flickorna kan se film och fnissa ihop med kompisar... bild från den sidan kommer senare....Kramar på er alla goa vänner som orkar komma hit och läsa mina långa monologer!

Kommentarer
Postat av: Nina

tack så mkt :D

2007-06-08 @ 18:21:41
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Mariakoden

Så fint!! Jag bara älskar när man har böcker framme!! (å inte petar in de i ett skåp eller i källaren!)
Visstär det kul med en blogg? Det är nästan som att ha en liten bebis.....!!
Ang fatet hos Katarina K. Det var inte till mig jag handlade, tyvärr, utan till en bröllopspresent! Det var därför jag inte vågat skriva ut det ifall brudparet hittat min blogg eller så.....
Hoppas ni får en bra helg!
Själv så blir det loppis i badhusparken i morron....
Kram från mig!

2007-06-08 @ 20:17:18
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

nina:varsågod!
mariakoden:kanske hinner vi med en loppisrunda, men det är ju premiär i Norrstrandspoolen! Så dit ska vi (och jag ska flasha alla mina vita valkar *s*...hoppas att du gör nåt fynd, eller näe förresten då blir jag bara avis:kramizzar!

2007-06-08 @ 20:41:02
Postat av: stina

Mysigt! Kramiz

2007-06-08 @ 20:56:15
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lilla My

Kanske vi ses utan att veta om det antingen i parken eller på norrstrand:).Ha det bra!

2007-06-08 @ 20:56:32
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lisa

Stina: kramar själv - du e för go!
Lilla my: visst är det lite häftigt? Ibland brukar jag tänka just så...tänk om det där är My eller Maria...man har ju en bild i huvet på hur ni "ser" ut,sen om det stämmer är ju nåt annat*kram*

2007-06-09 @ 07:59:27
Postat av: Mariakoden

Hej Hopp! Vet du att Tommy i Style har en syrra i Piteå? Vi var med i samma kör för nåt år sen!!
Trevlig tjej!!
Jag gillade (Free-)Style men har aldrig gillat Gyllene Tider....=( Det är nåt trist över Gessle som jag inte fått kläm på!
Du kan väl åxå svara på listan??? det är så kul att läsa andras listor....!!
Nu ska jag slappa i soffan!! Ha det bra!! Kram från mig!!

2007-06-09 @ 19:34:27
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Amandusmathilde

Hi, nice site! Keep up the good work!

2009-06-03 @ 09:48:25
URL: http://amandusmathilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0