Sköna sköna söndag........

Idag har det, i mitt tycke, varit en alldeles underbar, perfekt höstdag.......Vi har använt vår löv-blås-sugare från Black&Decker.(herregud, vad gjorde vi innan den??!!) Den är ju en lika viktig uppfinning som tvättmaskinen och dammsugaren! Vi hmm maken har städat garaget, lövblåst hela tomten (det är så praktiskt med en hästhage bakom - bara att blåsa löven rakt ut i hagen - det är OK med hästägaren:)))

Jag har bakat underbara drömmar som smälter i munnen, städat både övervåning och nedervåning och förberett tjejernas kläder inför skolan imorrn. En rostbiff står i ugnen och solen lyser! En mer perfekt dag får man leta efter!

Tanden som tandfén har numer (konstigt MEJ ger hon minsann inga pengar och det var en stoooor tand som tog låååååååång tid att dra ut) iallafall, DEN tanden eller hålet då, gör inte såå ont längre! Jag ser ljuset i tunneln!

Mannen var på Pink Floyd-galej igår, en 40års present från några kompisar. Den utlovade "middagen" som de beställt visade sej vara en yttepytte liten "gourmettallrik"...hihi, maken sa att ha borde har ätit ett stort lass innan han for, för det där var bara en förrätt! Visserligen god, men ack så liten!

Jag älskar hösten...en tid för avslut och avstamp, NU börjar en härlig krav-fri tid! Det är lixsom tillåtet att sitta i soffhörnet med en bok, se en film och bara vara....inte stressen över att ta tillvara "solen och badvädret"...


Vi bodde på det omtalade hotellet
i helgen, och det var en höjdare för barnen! Tänk vad praktiskt att kunna byta om i hotellrummet och gå ner i badkläder direkt! Vi fick en svit med panorama utsikt över havet(och havet är såå vackert på hösten!) och de snälla tjejerna i receptionen tyckte så synd om mej och tanden  hålet att vi bara behövde betala halva priset för buffén! Och jag ÅT! Säkert med ett visst snedlut åt höger för att inget skulle "falla över åt fel håll" men det gick! Och inte var jag vare sej blå eller svullen heller! Och GOTT var det! Så den här helgen packar vi ner bland minnen som är roliga, härliga och goda. Särskilt glada är vi över att vara en del av det stora sällskap som vi var (vi var 22 stycken!!!) tack, gänget, det gör vi om!, visst?

Idag ska jag visa bilder från vår underbara höst-tomt, härligt!!! Och så fick jag ett infall, och gjorde en tygtavla av ett härligt höstigt tyg från Spira.....Tyget heter roligt nog Doris! Passar bra i min hall som för tilfället går i orange.......Ha en härlig vecka, min är full av personalmöten (på kvällen - vad annars?!) möten med biblioteken, träff med mina elevers lärare och sist men inte minst så ska S-T-Y-G-N-E-N tas bort på onsdag....så jag lär vara ganska tyst, så ha en bästig vecka vänner!





(foto:privata)


Kommentarer
Postat av: Liza

Skönt att det gåt bra med tandgrejset! Verkar som ni haft en skön och härlig helg!
Vi ska städa förrådet i källaren/och klädkammaren uppe. Tänker ta före och efter bilder.. det ser för dj-hemskt ut menar jag!
KRAM!

2007-10-14 @ 19:32:44
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Karin

Vilken fantastisk utsikt ni verkar ha!

2007-10-14 @ 19:43:50
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Lena

Härligt fina höstbilder...dessutom himla läckert tyg.
Ha en trevlig kväll....Lena

2007-10-14 @ 20:11:59
URL: http://hem.bredband.net/l5709
Postat av: sara

Låter som du haft en bra helg, trots att tandfen tog din tand(ajajaj)Brr, måste gjort ont va?!Åh en lövblåsare, måste va hur kul som helst att blåsa med! Jag gillar högtryckstvätten, jättebra att använda till grillgallret på sommaren;D Ha det fint!

2007-10-15 @ 01:33:21
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Här har du en till som älskar hösten!
Man får vara som man vill på något smidigt vis, i stickestrumpor, fleecetröja och så en vindtät jacka ovanpå det när man traskar runt med vovven i gummistövlarna.
Fina färger är det också!

2007-10-15 @ 07:49:06
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Hilajn

Vilken underbar gårdag du hade. Bilderna var jättevackra. Längtar tillbaks till vårt förra hus när jag ser dem. Så lugnt, så vackert och om hösten. Sticker jag ut näsan nu så står jag öga mot öga med någon granne känns det som om jag ska jämföra med hur det var förrut. Färgstarkt och läckert tyg.

2007-10-15 @ 10:04:00
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: MO

Vilken härlig helg ni verkar ha haft, sådana kan man leva länge på. Usch för tandproblem, snällt att du bara behövde betala halva priset.
Ha de så bra, kram

2007-10-15 @ 17:45:36
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Tänk att man numera uppskattar en LÖVBLÅSARE=)
Själv uppskattar jag åxå såna grejjer...å nya diskmedel är ju toppenkul!!!!
Däremot har jag blivit mossig på att partaja......
Tror att du är en riktigt kul partybrutta!!!!!
....själv får jag nog träna på att bli bättre....=)
Kram å gonatt!!!!

2007-10-15 @ 21:53:13
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Hanneles jul

Lövblåsare tycker jag ser löjliga ut, själv krattar jag knappt, det blåser ju bort av sejsjälvt i hörnen och i rabatterna och där får det ligga och nli jord och fest för maskarna. Låter trevligt med hotellet, där barnen trivs, men snopet att inte få bli mätt..

2007-10-16 @ 10:17:37
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Lilla My

Är lövblåsaren bra???Jag
har trott att det är båg.Jag såg dig på hotellet och vi känner till varandra sen förut.Jag är syster till en som var med i samma gäng som du umgicks med från R..v..k..Jag såg dig sitta å läsa en bok men var för feg för att säga att jag var jag.Du var tillsammans med andra som jag också känner till.B&P bl.a..Vi hade också trevligt med ett avbrott i trevligheterna för akut besök på las för stygn av hål i hakan på tvååringen :(Allt blev bra ändå..Kul att få ett ansikte till bloggen.Hoppas att allt är väl!

2007-10-16 @ 10:22:27
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Maria

En lövblås låter inte dumt... våra blodbokar har inte börjat löva ännu, men de är gigantiska så jag bävar... :)
Vilken härlig helg ni har haft. Vilken tur att du kunde njuta lite av buffén i alla fall!
Kramar Maria

2007-10-16 @ 17:57:58
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/
Postat av: Lilla My

Du är helt rätt ute.:-)

2007-10-16 @ 20:00:07
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lilla My

Tack för de snälla orden!Japp vi bor kvar i samma hus som när du var på pojkarnas dagis och trivs fortfarande.Ju närmare man kommer fyrtio desto bättre blir livet ;-)Ha det bra

2007-10-17 @ 11:00:17
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0