Nu är jag tillbaka! (Fast bara lite...)

Idag (ja, dag och dag, nu närmar sej kvällen!) ska ni få se vårt sovrum. Tyvärr så flydde dagsljuset och det blev till att använda blixt. Föga romantiskt.......not! Så det blev ett skarpt och lite felaktigt ljus men men.........
Härinne huserar således jag och maken. Och hunden och lillasyster S som sover i en säng i fotänden, dock inte fotograferad här....

Den fin-fina tavlan ovanför sängen föreställer Stora Sjöfallet och den har min goa pappa målat. Med jämna mellanrum läs: vart tionde år faller konstnärs-andan över honom och då målar han i olja. Så jag kan väl säja att jag är av ett konstnärssläkte????Visst då????(hoppashoppas att det är ärftligt och att jag märker av det snart, för än har jag då inte sett nåt av det:)

Fotografiet på väggen är en serie av små-små bilder tagna på ateljé och föreställande min pappa som ett-åring.

Aftonväskan hade min mormor när hon gifte sej. Den har också fått följa med på en och annan officers-bal....Sen förärades jag den till min studentbal...Och på mitt bröllop för otroliga 15 år sen! fick den också vara med......Nu hänger den där som vacker väggprydnad i väntan på äldsta dotter S´bal om sisådär 5 år. (Jo, här har man bal med lärarna redan i årskurs nio, hör och häpna!)

Kattlyktan och katten på tavellisten är Rosina Wachmeister för Goebel. Jag tycker inte om katter...men dessa har funnit mitt gillande eftersom de sitter stilla och saknar klor:)))))


image169

(foto; alldeles privat, av Lisa© - och ja, väggen bakom sängen har en annan nyans, den är sådär kaffe-latte beige och resten av väggarna är vita....)


I veckan väntar mötenmöten IGEN(!) på självaste valentin-dagen (blä-hä!) och annat tänkande och klurande....
Och inte hinner jag runt hos er och kommentera ikväll heller, men imorrn DÅ ska jag skriva så tangentbordet glöder! Och på onsdag börjar världens bästa serie om; Men in trees `♥´

Ha det gott, pussa nån på Torsdag, och ni får mina allra hjärtligaste hjärte hälsningar redan nu PUSS!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Jag hjärtar en massa här!!!
Du är helt klart av konstnärssläkte, rätt vad det är så hoppar talangen fram ska du se.
Vad roligt det är med de där grejerna som har en historia och känsla i sig!

2008-02-12 @ 07:40:03
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: EVA

Vilket fint sovrum ! Överkastet är väldigt likt ett som är nära mig...hihi !

Och visst har du konstnärsanlag...hips vips som hoppar de fram !
***
KRAM EVA

2008-02-12 @ 10:43:34
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: tina

Stooooora hjärtehälsningar tillbax!! Vilket fint sovrum...och detaljerna,fint med personliga minnen!!! Klart du har konstnärsanlag...
Ha nu en fin vecka å kram på dej!!!
tina=)

2008-02-12 @ 10:49:29
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Japp, she´s back, har nog kollat till dig men du har pausat rejält...behövs ibland. Såna katter gillar jag med. Fin tavla din pappa målat...du måste ju sätta dig o provmåla, kanske har konstnärsådran fått liv i dig, kram

2008-02-12 @ 14:56:05
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Liza

Kul att höra från dig! Mysigt sovrum!!
Jag gillar katter - även de som har klor och spinner!!:D
KRAM!

2008-02-12 @ 20:46:08
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0