Så föll den stora tröttheten över en igen........

Tänk att det räcker med E N dag för att allt vad orka-vara-vaken-på-kvällen-och-se-fåniga-tvprogram-efter-döttrarna-somnat-orken ska försvinna......vem tror ni somnade så sött till Bollibompa?? Givetvis moi....nu när jag sovit i en timme tagit en power-nap är jag back in business!

Alltså, jag veeeeeet att så här efter julen när Tomten kommit med fler klappar än jag förtjänat så sitter jag här och drömmer.....om vad jag skulle vilja ha.....sanningen är den att jag ÄR rätt nöjd faktiskt...jag saknar ingenting, garderoben är full med kläder som jag inte ens hunnit använda än och jag är nöjd med hur vi har det här hemma. (Även om vi har en del projekt på gång som: vardagsrummet ska bli vitt, väggarna alltså, övervåningens tak ska bli vita och lilltoan ska få sej en rejäl uppfräschning).

MEN......



Visst kan man få drömma lite ändå?



(bild från unikdesign.se)







(båda bilderna från retromodern design.com tyvärr är båda sålda, men jag hade velat haaaaaa dem ju!!)




(bild från Florin pysslar. Här har ni en tjej som kan sy!! Jag är helt och totalt såld på hela hennes sortiment. Tyvärr är mina tjejer för stora för de kläder hon visar MEN: hon syr på beställning vad du än kan tänka dej!(tror jag) Jag är lite sugen på att beställa en sån där klockad kort kjol till stora S. Och lilla S kan behöva en hängsel-klänning...
Hennes tyger är helt makalöst fantastiska och ni som läst här förr vet ju  att jag gillar tyger i retro-stuk....så besök hennes sida, hennes väskor är underbara!

Till sist kan jag meddela att det här underbara lilla pelarbordet har fått avvika till förmån för ett större stadigare bord som det går att sitta många vid....ett vackert ekbord som inte blev sämre av att det var gratis....Det stod tidigare hos våra kära vänner men när de hotade med att lämna det till renhållningen så skyndade vi oss att rädda det. Det har många år på nacken, ett riktigt 60-tals bord är det och efter en dags fixande och donande ute i garaget har det nu fått flytta in till hedersplatsen....Fint va?

Sen ser ni mina "fynd" från Katarina, en underbar kanna som just nu har en amaryllis i sej. Och det är bara den första stängeln, nästa är på gång! Sen blev det två ljuslyktor, och intill ser ni min "plopp" som kommer från goaste, rara Gunilla   Tänk bara, på självaste Julafton irrade hon runt för att leverera min plopp...sen att vår nyinflyttade granne inte visste vem hon sökte efter är en historia för sej...  Men det kallar jag service! Och hennes man bakar de allra godaste småkakor man kan drömma om, så skynda er till Boden, hennes butik är världens finaste!!!



image165

(bild: privat)

Ha en fortsatt bra vecka, och återigen, jag är URUSEL på att kommentera, men imorrn, då ska jag svischa runt hos er alla!  

TODIILOO!

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Ploppen är verkligen sååå fiiin....å Gunilla sååå trevlig......=)
Vilket snyggt armband du visar!!!

Ha en bra vecka!
kram!!

Ps. Sååå mysigt ni har det!!! Å vad fint med belysning i Hydmanvasen!!!
..å så snyggt när ni inte har gardiner!!Vill åxå ha utan men vi har så breda å fula fönster...buhu...(nu var man där igen; Tänk att man aldrig blir nöjd??????????

2008-01-07 @ 21:07:26
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Hilajn

Jag drömmer en massa liknande drömmar. Sambon orkar inte höra på mig. Trött och förkyld är den rådande statusen här. God fortsättning förresten:)

2008-01-07 @ 22:18:38
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Såklart att du FÅR drömma!!!
Kaizen, ständig förbättring du vet. :)

2008-01-08 @ 10:49:11
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: EVA

Det finns så himla mycket snyggt från Katarina K som skulle passa i huset... Ploppen är hur fin som helst...jag har inte kommit mig till Boden än...men det blir väl !
***
K R A M
från EVA

2008-01-08 @ 12:02:08
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: MO

Åh så mycket fint du visar....så fint bordet blev hos er, o ja allt är så fint...Ja det kallar jag service, sånt vinner de på i längden, som kund blir man så glad. Jovisst önskar man sig alltid mer, varför är det så....jag skulle nästan behöva sälja av lite för att göra ny plats åt nya saker...som jag inte behöver...jaja, ilandsproblem som vanligt, kramar

2008-01-08 @ 14:51:01
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Maria

Bilderna kom bara till en femtedel, så jag fick inte se pluppen eller ploppen. Ska kolla in en annan dag och se om det kommer då...

2008-01-08 @ 17:52:28
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Hanneles paradis

klart man får drömma, själv vågade jag inte ens gå på klädrea, har en hel del

2008-01-08 @ 18:32:56
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Mariakoden

Hallå...NU börjar byglov!! Tjooohoooo=)
Presenten kommer från.......mitt jobb!!!
=)
Ha det bäst!!! Blogga på!!!
Kram!

2008-01-08 @ 20:01:30
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lilla My

Jädrars så fint du har det....och bordet var kanon.I min stil så ring när det behöver en ny vårdare :)Kram

2008-01-08 @ 20:19:33
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Ellasmamma

Jo tröttheten kommer fort, tur man kan drömma...jag har utmanat dig.

2008-01-08 @ 20:40:54
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Vicke

Så mycket fina saker du visar oss och det bordet var verkligen som gjort för ert hem. Superfint vilken tur att ni räddade det!

Wow vilken service Gunilla har leverans på självaste julafton :D

Kram

2008-01-09 @ 21:20:05
URL: http://www.vickes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0