Nu är sommaren nära


Dom är här nu



I natt har jag hört dem. Storspovarna. De som känner mej vet, att jag har en alldeles särskilt utvecklad fågelfobi. Jag kan verkligen skämma ut min omgivning när jag kommer för tätt inpå fåglar. Värst, eller mest skrämmande är dessa hamburger-ätande duvor. Snacka om ett snedsteg inom evolutionen! Fåglar ska i n t e äta hamburgare, det är inte naturligt! Men just storspovarna är undantaget som bekräftar regeln. Trots barndomens evinnerliga flykt undan attacker när vi lekte i Ladan. Trots det älskar jag dem och deras sång. På lagomt avstånd detvillsäja :)

Idag blir en bra dag. Solen lyser, tvätt ute på linan och en fin-vän som ringde och ville ses. Så det är dit vi styr vår promenad idag, hunden, Gnillot och jag. Ett `nytt´ vardagsrum som jag ska få kolla in, tjejsnack, och fika kan inte annat än få mej att småsjunga här hemma.

KRAM DÄRUTE!



Ytterligare loppisfynd. Mina teakbrickor från Karl Holmberg. 


Kommentarer
Postat av: Frida

Storspovar är ju livsfarliga!

Vi hade elaka sådan som bodde på Djupviken vid kvarteret jag växte upp på. De anföll och var allmänt galna.



Ha en fin dag nu!

KRAM!

2010-04-28 @ 09:55:04
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0