Olovligt

........nä nu LOVAR jag att jag ska sluta med `roliga´rubriker.

Lovet är över och vardag har tagit vid. Vi har firat en farfar/pappa/svärfar och vi har dinerat på lokal. Vi har njutit av vårväder och snutit en och annan näsa. Lagomt till lediga lovet klämdes också extra danslektioner in, så där har vi också varit. Vi har valt ut golv och tapeter (vilka, kommer ni att få se så småningom).

Men först ut på agendan står ett nioårs kalas. (Och ni må tro att vissa har ett vääldigt bestyr med att planera, och då menar jag inte mej själv.) Nä, inte jag, utan lilla S planerar och skriver meterlånga listor med vad som ska inhandlas och vilka tårtor som ska bakas....undra  vem hon har ärvt skriva-lista-planera-genen av?
Inte kan väl det komma från mej?

Så där landar vi just nu. Kalas under uppsegling fördelad på två sittningar. Inte mycket tid över för annat...Och helgen därpå, den är inplanerad för annat, betydligt trevligare aktiviteter än rums-renovering. Det blir när det blir, om inte annat så till semestern:)
Och vi har bestämt oss. Vecka 28; Göteborg here we comes!!!

Rivstart, måndag!!!



Ny egendekorerad kruka. (Höganäsurnan var både för mörk och för stor.) Men är bilden ljusare? Nä, skulle inte tro det, motljuset är och förblir min förbannelse, den och kompaktkameran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0