Nästan fjärde

I helgen som var, gick jag på skattjakt. Man kan nog säja att jag fann skatter.... Tror jag i allafall. Jag blev 350 riksdaler fattigare, men oj, vilka skatter det var!

En nätt snurrfåtölj i orginalets 70tals kostym från Swedfurn. Vår soffa har liksom letat efter en kamrat som står intill, samtidigt som dubbeldörrarna ut till trädäcket inte får blockeras. Bättre än perfekt, och i ett superfint skick! Jag gillar blankt krom och jag tokgillar fåtöljen!


Uppdaterat! Tack, Staffan (Skoog, son till designern?) som kommenterat så fint till min lilla fåtölj....Nu blev jag genast klokare, Min fåtölj heter alltså Ida, och Ingvar Skoog var designern. Och vi tar s väl hand om henne, det lovar vi eftersom hela familjen gillar henne!




Sen ramlade jag över två Fanett-stolar. Jag har letat dem länge, och nu fattas (bara!) fyra till så är matplatsen i vardagsrummet komplett. Skalstolarna som stod där var inte roliga...

Sista lilla fyndet var en glittrande kristallskål på fot. Nu innehåller den lilla S älsklingsjul"godis".

Stora S karriär som Lucia är över för i år. Hon var hela skolans Lucia och det var en sån vacker cermoni när hon kröntes. Traditonen här, är att hela tåget går in först och sen sjunger de Lucia-sången till Lucian som kommer in ensam med levande ljus i håret.  Sen spelade hon "White Christmas" på flygeln och gissa om den här mamman fick bita hårt, hårt i läppen för att inte gråta.....stora, fina S....

På torsdag har de en uppvisning på dansen och det är också min sista arbetsdag och sen ska vi vara lediga hela långa julen och långt in på nästa år! Med en termins arbete i ryggen är det mycket efterlängtat!



Så nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig tisdagskväll!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vilka fantastiska fynd och fåtöjen var ju super fin.

jag har inte gjort några fynd på länge men sista besöket på rödakorset så hittade jag en jätte fin och stor gammal verktygslåda till maken.

ha det så bra

kram Lotta

2010-12-15 @ 02:05:29
URL: http://www.inspiration-eva-l8.blogspot.com
Postat av: Lina

Nämen, var har du nu varit? Där jag uppenbarligen inte har varit... :)

Allvarligt talat - supersnygga fynd! Gillar den där snurrisen massor! Och det andra så klart!



Jag glömmer bort att du är tillbaka här och blir lika glatt överraskad varje gång jag tittar in. Gillar att få träffa dig på bloggen, när det inte sker irl.



Så skönt att ni är lediga nu - och jag ser att hon håller dig sysselsatt. Tur att det finns nytt vatten att värma när det hinner kallna. Haha.



Kram till dig och sköt om dig!

Lina

2010-12-18 @ 01:38:25
URL: http://kitchenbloom.se/blogg
Postat av: Liza

Vilka härliga fynd!

Skönt med ledighet också, mysigt med ledighet under helgerna!

Kramar!

Liza

2010-12-20 @ 23:55:20
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Staffan

Hallå Lisa,

Tänkte bara ge dig lite info om din fyndstol. Helt rätt så var den lilla snurran tillverkad av Swedfurn - Slätte Möbler i Töreboda. Stolen heter Ida och tillverkades i början av 70-talet. Designer var Ingvar Skoog.

Ta väll hand om den.

Mvh

Skoog Jr

2011-02-10 @ 18:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0