När inte rummen räcker till

När vi hade gjort arbetsrummet kändes allt bra.
Så kom Lillabill och hon fick rummet och allt kändes så rätt!

Sen hade vi inget arbetsrum mer. Och varför skulle vi? Med 4 bärbara datorer (och en gammal klump som är renodlad speldator) så behöver vi inget arbetsrum. Det gäller bara att förändra tänket. Och det har vi gjort. Bärbart is the shit! Jag menar, med Voddler och Spotify behöver man ju verkligen bära med sej datorn i huset. Jag älskar teknik som underlättar, som min Iphone, och upptäcker ständigt nya funktioner. En funktion som inte är inbyggd men som är fruktansvärt bra ändå är "roa~barnen~när~de~bråkar~och~bara~en~film/spel~duger" man behöver ju inte ens tv-skärmar i bilen längre, med två iphones i familjen så tittar de på varsin ju! Behöver jag säja att vi kommer att köpa en padda? (en Ipad, alltså:)

Men för att återknyta till rubriken, här står alltså "spelklumpen". På allra finaste sekretären som makens farmors mor satt och skrev brev vid. Stolen kommer från min morfar, som han satt och deklarerade i.



På väggen syns faktiskt makens egenkomponerade meny, på den tiden då han jobbade som kock på Amphion (Cooks krog)...

Nä, nu brådskar det!  Både jag och Lilla måste bli anständiga innan sotarmurre kommer!

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, vilken nostalgikänsla!

En barndomsvän till mig hade ett precis likadant skrivbord hemma hos hennes familj när vi var små! :)

2010-02-16 @ 20:20:46
URL: http://www.cageman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0