Snö snö snö snö snö


Åh vad jag är less. Less, less, less och än mer less. Kallt och snö. VAR är våren?? Jag eldar ute ( i pannan), inne, nere i spisen och så uppe, i stora S rum. Maken skottar, ja eller slungar, men ändå... Idag körde jag fast när jag stod på pass utanför mamma och pappa. Röda Korset var på väg med en mindre lastbil för att hämta möbler och annat som länge stått i deras förråd. Jag var den som skulle låsa upp. Jag blev den som satt fast. Min lilla Micra har små hjul. Tur att snön är fjäderlätt för efter några trixiga konstfärdigheter kom jag loss.

Men less är jag. LESS! Tack vare den oändliga mängden snö så packade vår tvättstuge dörr tillika grovingång igen. Nä nu vill jag ha vår! Till helgen ska det handlas våriga blommor. Jag behöver det!!!

Men det finns ljusglimtar. Härliga, varma nyfunna väninnan var här igår. Med henne går tiden som en blixt, och hon får mej att betrakta mina barn med nya ögon. Hon är ett underbart bollplank och skratten är alltid nära. 
Tänk va, att Lilla Sista skulle ge mej en ny vän, förutom allt det andra hon skänker varje dag! Jag känner att jag vill tacka nån för den fina vänskapen vi fått, men vet inte riktigt vem....min Lilla Sista, eller henne, eller kanske rent av hennes lilla?

Och för er som tror att jag inte läser längre.....Ni kunde inte ha mer fel. För det är en annan ljusglimt. Att vara insnöad ger ju en liksom rätt att plöja böcker.....

Just nu;  




Nu återgår jag till middagsdisken, men sen ska jag dyka ner i Kryptan igen!


Kommentarer
Postat av: EVA

Ja fy tusan va snö det kommit ! Maken pratade om närmare 0,5 m bara idag...känns som rekordvinter, åtminstone sen vi flyttade till Jävre -90...



Vill också ha VÅR...NU !!!



***

KRAAAM EVA



:)

2010-02-02 @ 21:05:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: T-a

Jag är oxå less, less, less... Men inte på snön och vintern, jag har ju inte hunnit njuta av den (och det är min favoritårstid). Nä, jag är less på att inte kunna göra nått..... BLÄÄÄÄÄÄÄ

2010-02-02 @ 21:39:48
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Theresa

Ja, jag slutar ju redan 11.00 på fredag så det skulle vara kul:)

2010-02-03 @ 12:49:32
URL: http://www.skaggys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0