Sommar är syrener







För mej är sommar syren. Syrener som vajar i vinden och sprider underbar doft.
Idag fångar jag doften på flaska. Eller är det så att det är sommaren jag fångar på flaska? Jag fann ett recept på just syren-saft i flykten. Ifrån ett tummat exemplar av en reklamstinn villa-hus tidning. Tidningen kom i vår ägo av en helt annan anledning, men receptet lockade mitt öga och nu har det väntat färdigt i skåpet på syrenernas blommning.
Blommorna och sommaren är här och jag har diskat saftflaskorna....

Just nu är stor-tjejerna på efterlängtat dansläger. Igår fick jag vara med bästa vännen, heldagssurr och en gemensam längtan efter att få träffa deras lille. Bäst-före datumet har kommit och gått, nu vill vi gärna träffa honom! En promenad i härligt obekanta miljöer blev det också. Imorgon åker vi till Happis, jag, Gnillot och maken. En lång prata-två-vuxna dag är inplanerad. Gnillot lär ju ha en del att tillägga, men ändå:)

Sen är det dags för rabarbermarmelad kok. Och på fredag.....*trumvirvel*....då fyller jag år, och fina vännen som har en inplanerad stockholmsresa just i helgen, har lovat komma hem med en efterlängtad present....

Så vem vet, kanske blir detta veckans enda inlägg?


Kommentarer
Postat av: sara

spännande med syrensaft, du får berätta hur den smakade! grattis i förskott:)

2010-06-15 @ 13:41:13
URL: http://micasasara.blogg.se/
Postat av: LillaMy

Grattis i förskott!!Jag har aldrig hört talas om syrensaft.Jag undrar om du har lust att visa upp ditt rutiga golv och om jag kan slinka in en sekund eller två??.Vi hade tänkt lägga in marmoleum click men i dag fick jag syn på ett plastgolv,rutigt,i naturvitt och ljusgrått,precis som jag vill ha det för hälften av priset av ett click golv.Det var från Forbo.Varofrån är erat golv? För visst har ni plastgolv?

2010-06-16 @ 15:29:08
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: TheresaT

Har jobbat HELA dagen idag och är HELT slut alltså... Bläää. Hittade ni nått i Happis? Ska kolla hur jag mår om jag kommer en sväng imorgon:)



Kom på att Lilleman kanske väntar till den 18:e innan han behagar komma ut!!! Då är det alltså ditt fel att jag gått över tiden;)

2010-06-16 @ 18:27:41
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Anonym

Jag vet - jag har kollat upp det och lagt in det i min kalender. Ett år kvar till... :)



Låter som en finfin vecka för er. Jag inser nu att jag ännu inte testat din citrondricka, som jag ju sparat receptet på i min mobil. Det måste jag ta tag i nu... för då kanske man kan locka fram solen. Måste vara en supergod dricka i värmebölja. :)



Kram på dig gullfia och hoppas vi hörs snart!

Lina

2010-06-17 @ 23:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0