535 funderingar senare....


Mitt vackra myrten-träd dog. Löven föll i en aldrig sinande ström. Enligt blomdoktorn, aka Enströms blommor, berodde det på att jag flyttade det till mitt stora köksfönster som vetter mot söder. Myrten gillar inte torka, och vill ha norr-fönster. Men det kunde visst duga med nord-väst också. Det var där det stod innan jag flyttade det.

Cirkeln är sluten. Nytt träd, nya tag och om sen detta träd dör, ja, då blev det det sista här hemma.....
(Annars är det konstigt, jag brukar aldrig lyckas döda krukväxter, problemet är snarare att de växer mej ur  både krukor och hus, särskilt de som ska vattnas ofta)






Helgen har varit lagom slapp. Tv (och mycket sovande) har det blivit. Vi har skottat fram grillplatsen och bjudit bästa morfarn på grillat fläsk. Idag tar jag Lillan på en blåsig hund-runda. Och på onsdag fäller jag en tår eller fler då vi vinkar av världens bästa pappa-make-matte på Kallax. Egyten, Giza, Luxor och Kairo väntar. Och jag har en modest önskan. Ni som följt bloggen vet så väl vad jag vill ha.....

En liten thé-kanna såklart!

(Att jag sen är så-in-i-bänken avundsjuk för att han får träffa sfinxen, pyramiderna och Echnathon f ö r e mej ska vi låta vara osagt:)

Oskriven vecka, såna gillar jag bäst!

Puss därute!


Kommentarer
Postat av: Lina

Där kan vi snacka om ett fint träd! Om mina ger upp så vet jag ju vart jag ska åka. Nä, inte till butiken i Luleå - till dig bara. Eller har du något emot att jag knycker hem ditt maffigt dyra träd kanske?! :)



Kramen

2010-03-23 @ 13:34:27
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Louise Alexandersson

Ett sådant fat har jag med, för det är väl ett Aalto?



Kul du gillar Loppis Skattkammaren, har du egna favoritställen så tipsa mig gärna.



Vi hörs



Kram Louise

2010-03-28 @ 19:06:43
URL: http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0