Sorgligt slut på lovet


Vi har haft ett underbart lov. Döttrarna har badat både i snö och vatten. Skotern var på en egen lite utflykt och höll på att bli kvar i den djupa, djupa snön i väntan på våren. Tur att vänliga (och starka!) kompisarmar kunde undsätta den blåa bjässen.....På lördagen gick jag och de stora flickorna på bio, och såg "Alice i Underlandet"
tillsammans med bästa, bästa vännen Med Den Stora Magen, och hennes E.
FANTASTISK FILM!!!!



bilden kommer härfrån, där kan du också se trailern.....

Visst, den hade säkert varit ännu bättre med engelskt tal, men lilla S behärskar inte text fullt ut än....

Sen fick lovet ett både blött och sorgligt slut. En trotjänare till familjen insjuknade hastigt. Till följd av detta fick tvättstugegolvet sej en rejäl blöta. Jag talar förståss om vår LG, tvättmaskinen.....
  Elektronik i all ära, men vår tvättmaskin är mer komplicerad än en dator. Jag röstade genast för begravning, men maken tror på ett återupplivningsförsök medelst organdonation.
Märk väl, ETT försök. Så i eftermiddag förväntas den komplicerade proceduren äga rum. Jag får besök av en handy-man i arbetsmundering och ska därför skynda mej att få bort oceanerna i operationsrummet, förlåt, tvättstugan innan dess. Men det blir bara e t t försök har maken lovat. Om det misslyckas åker vi till Lule och köper den där Mielen som jag redan tittat ut.



Ikväll är det föräldramöte för stora S, imorgon får vi fin-främmande, på onsdag tar jag två av tre döttrar med mej och åker bort till min nyfunna väninna -JIPPI!

Sen är det redan torsdag igen......

Kram, jag tror vi ses imorgon igen......


Kommentarer
Postat av: T-a

Hej!

Med vem var du och tittade på bio. Jag hoppas att du inte menar med mig, för JAG har då INTE stor mage;)

2010-03-08 @ 13:21:30
URL: http://www.skaggys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0