Hej där, det var längesen:)

Oj vad länge sen jag hörde av mej! Jag tror visst hela sommaren gick?

Jag skulle kunna göra långa utläggningar om vilken fantastisk sommar vi haft, men det vet ni väl ändå allihopa? Jag menar, ni har ju haft sommaren hos er också, eller hur?

Vi har BADAT och badat. Naturellt och klorerat. Vi (hrmm... lilla S och maken menar jag:) har fiskat. Vi har promenerat i ljumma sommarnätter och sovit med öppna dörrar och fönster. Fina båtfärder i stugan. Älskade saknade vänner och syskon som hälsat på oss. Och vi har sett vackra Hälsingland och bästa västkusten. En hel vecka. Med kärringrally, Liseberg och hela baletten.






Det egna odlade har växt så det knakat i trädgården. Växthus och drivbänkar. Loppis och stads-shopping. Vila och kärlek. Underbar sommar. Fast värken i hjärtat växer för var gång jag skiljs från min lillebror. Min enda. Det är alltför långt till Götet. Att skiljas från allrabästa Maria är inte lätt heller. Jag har nog en 40års kris ändå. Saknaden efter dem är så mycket värre nu, åtminstone känns det så. Tur då att jag har Vickan nära. Ofta-ofta har vi setts i sommar. Och tänk att vi har ändå alltid nåt vi inte hunnit prata om:) Bästa fina du♥
Nån jag inte hunnit vara med lika mycket som jag önskar är min Tea. Men attans vad du ska få åtgärda det:) (Jag vet att du läser, och det är tur för dej att vi ses snart:)



Så har hösten knackat på. Jag vill dock inte riktigt släppa in den ännu. Jag är inte riktigt färdig med sommaren ännu. Jag vill ha varma kvällar, frihet, cykelturer och bara ben. Och inte snö. Inte alls. Inte nånsin.

Lilla Gnillot har blivit två (och hon pratar klockrena låånga meningar tack vare storasystrarna:) Som ett exempel klädde sej lilla damen själv, innifrån och ut. Med meningen "mamma jag far nu på loppis, vink vink" [jo hon sa så])  Sen kom hon in ögonblicket efter och sa "mamma jag kan int fara, jag har glömt bläpp-glansche" [läppglanset]. Hon ger oss såna lycko-il, vår sista minsta. Bus och glimt och jävlaranamma det är hon det.




Lilla S har haft en kompistät sommar. Fniss och husvagns-sovande. Fina vackra stora lilla S.

Stora S kom så in på efterlängtade dansklassen. Hon har haft nedräkning hela sommaren. Jag tror hon är en av de ytterst få trettonåringar som längtar SÅ efter skolstarten:)

Och jag har börjat om att jobba. Blygsamma 80% ska jag väl kunna vara borta från Gnillot? Sju långa semesterveckor känns plötsligt som de var en helg bara. Jag trivs verkligen på jobbet men jag trivs ju hemma med:)

Och så står roligheter för dörren. Kräftskiva på fredag med fina vänner. Och snart, snart får jag  vara med bäst-bästa Tea igen - fint att längta!


Och vid det här laget känner ni mej, vi ses när vi ses!

Ps....givetvis åkte jag ATMOSFEAR. My bad....


Kommentarer
Postat av: theresa

Klart jag läser!!!! Och jag tycker också att vi ses föööööör sällan, men det blir kul nästnästa helg:)



Ni skulle väl kunna sova över??????

2011-08-17 @ 17:52:39
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Lina - KITCHENBLOOM

Låter som en fantastiskt fin sommar för er. Så kul att stora S får gå i sin efterlängtade dansklass, och så kul att lilla Y surrar på och vill på loppis hon med. Det gillar vi loppisfantaster till mammor. :)



Det har varit en allt annat än lugn sommar för oss, men det kan vi ta mer om en annan gång. För visst vore det trevligt med ett fika. Det tycker jag med! Vi kan väl höras och boka något snart.

Kram kram.

2011-08-23 @ 11:43:26
URL: http://kitchenbloom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0