Saturday night live

Fredagen kom och gick. Fredagsmys övergick till soffmys och gled sen vidare över till sovmorgon.
Sovmorgon och kontinentalfrukost, dans och loppis runda. En ännu oidentifierad noshörning och en kaffekanna med tillhörande sockerskål och gräddkanna blev skörden. Noshörningen tror jag inte är av den billigare sorten, men vem som står bakom konstverket är ännu en gåta. Men vem kan motstå ett mysterium?

Lillan har utretts och inhalerar tre sorter just nu i en virvel


Eller kanske i en Vortex som vi säjer på svenska:)
Tydligen lider hon av vinterastma. Eller inte. Vi provar till påsk och sen utreder vi igen.
Frågar ni den här mamman som så fint kallas för amatördoktor så tror jag hon helt enkelt har åkt på bacill på bacill på bacill på...... äh, ni med småbarn vet ju hur det är.....



Innan jul fick jag ett tyg av en kollega. Underbart och alldeles nytt! Rydbyholm hade tagit fram tyget med Inger och Lasse Sandbergs fina Tummen, Laban och Labolina. Eftersom väggarna i hennes rum redan har två tygtavlor grunnade jag på hur jag skulle göra det fina tyget rättvisa. Det slutade med att jag bad en sömmerska sy upp en klänning åt henne. (och ja, jag vet att det är en enkel klänning att sy, och ja, jag äger minsann en fin symaskin. Men jag är en urusel sömmerska och voilá, visst blev den fin när nån annan sydde?)

Nu ska vi tillbaka till soffan. Nya tv´n gör att vi kan se film från datorn i fantastisk kvalité. Jumanji är kvällens val. Om jag bara kan slita de andra från nyinköpta Wii-fit brädan det vill säja.......











Ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0