Måndagen efter första advent

Vi har varit på blixtvisit till Det Stora Sjukhuset. Ärligt talat är jag less nu. (Trots att jag får beskåda Linas fina illisar.) Men det blev bara en natt. Gnillot hade svårt att andas. Igen. Och idag är även stora S hemma med svårt-att-andas-och-krupp. Själv bakar jag spindlar (muuums!) och så kom Lina förbi på en snabb-snabbis (nämen hur snuskigt lät inte det där då?) Bara synd att jag inte kunde vara mer behjälplig:)



Annars då? Tja, julbaket är väl halvvägs vid det här laget. Problemet är bara att när jag väl börjar med de återkommmande favoriterna så hittar jag nya. I fjol var det Red-velvet cake och vi får väl se vad årets blir:)



Illisen på bilden, den kommer härifrån.  Fin, glad och lagomt julig. I Gnillots rum hänger den i vit ram.
Igår var så stora S dansuppvisning. Fin och julig men attans vad jag kan irritera mej på vuxna (jo, vuxna!) människor som inte fattar bättre än att stå kvar fast de blir ombedda att flytta på sej! De uppträdde ihop med årskurs nio (hej Maria!) i a-hallen på Norrmalmia på golvet. Och vuxna människor tränger sej så tätt inpå så att de fick ropa ut i högtalarna gång på gång att de skulle ge dansarna utrymme. Varenda en trodde uppenbarligen att det inte gällde just dem. Trots att de stod på just golvet. Suck.

På sagda dansuppvisning hade strömnäs gif sin julmarknad. Älskademaken hade turen på sin sida. Inte bara en gång utan fyra. Hem kom vi med godis, saffransskorpor, hemlagad senap och en kladdkaka. (Som så passande blev första advents efterrätten). Och middagen? Jamenvisst grillar vi än:) Grillad hel karre´med gräddsås. Mums!

Och nu säjer jag ajöss, tänkte mej till Jysk och Det Röda Krysset. Ajö!


Kommentarer
Postat av: mariakoden

Haha....bra att du tar över dansmammastafettpinnen ;) Mina går ju gymnasiet nu, samhälls o humanistiskt...fatta vilken old mama man är!!!

Vad tycker dottern om att gå dansklass??

Kram!!!

2011-11-28 @ 16:39:25
URL: http://mariakoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0