Måndag!

Vilken helg det har varit.....Sommarvärme och jag har verkligen gjort fynd med stora F.

Sen inföll 11/9. Minns ni vad ni gjorde för tio år sen? Jag vet precis. Jag var mammaledig med lilla S, kom just hem från (ännu) en fantastisk dag hos bästa Vickan. Hon ringde mej direkt jag kommit genom dörren (det här var ju a.d. mobiltelefonin). Då trodde jag på allvar att tredje världskriget börjat. Jag var så rädd så maken fick komma hem från jobbet.
 Jag trodde verkligen att nu var kriget här.

I lördagskväll var det så äntligen dags. Jag hade längtat efter Mia Skäringer. Boklus som jag är hade jag inte läst hennes bok, men showen såg jag fram emot. Jag vet inte hur det var för er, men mitt skratt fastnade i halsen. Tragiskt, var min känsla hela tiden. Och sorg.
För vem kan skratta åt våldtäkt? Även om vi förklär det med "tigerjakten"? Eller hur roligt är det med självmordsförsök, alkoholiserade föräldrar och mobbing? Anorexia?
 
Är det okej att skämta om det bara för att offret själv gör humor om det?
En våldtäkt kan aldrig bli humor för mej

Visserligen är det viktiga saker att lufta. Och vad bra att Mia kan se på dem med skratt idag men nä. Nä.

All heder åt Mia. Jag älskar Tabitha och Mia. Och Mias humor. Men jag beklagar hennes uppväxt.
Och även om det inneburit att vi inte haft henne som komiker för att hon istället fått ha en vanlig uppväxt så hade jag avstått komiken.  Alla gånger

Mina fynd då? Ja, efter årslånga letanden stod den där.¨
 Min bohem från Nesto (Nässjö stolfabrik) i design av Lena Larsson.


(Bilden kommer från Bukowskis)

Min är faktiskt i ett väldigt bra skick. Min är i originalfärg, vit. Men när de tillverkades fanns de i svart också. Det är det min ska bli. Mattsvart. Så än för ni nöja er med att titta på Bukowskis variant. Som för övrigt betingar betydligt mer än jag gav.
 Min kostade blott 300 kronor.




Mitt nästa fynd var två flugor i en smäll. Två Hans-Agne Jacobsen för en tjuga. Gnillot fick den ena över hennes säng och den andra sitter i hallfönstret. Vad UPPLYST jag känner mej:)

Nu stundar en vecka av ditt och datt. Lilla S ska till tandreglerings-speciallist-tandläkaren (säj det snabbt, du:) Vi har föräldramöte med dansklassen och NU ska väl Lina ta sej hit? Sen kommer en annan finväninna hit. Och så ska vi till "Lillebror"och Tea.  På onsdag hämtar vi Rom-resenärerna.
Det har visst varit fantastiskt och fantastiskt varmt....

Förresten. Jag hade en kupong som brände som eld i börsen....Vad jag köpte?





En ny WERA. Min gamla Wera hänger med än, men ack vad fin hon är min nya. Hon går dessutom att hänga över axeln vilket inte den gamla gick. Och med rabatten blev hon inte dyrare än en plastväska så nu kan vi åldras ihop, jag och Wera.....

Ha en fin start på veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0