Kin eller Belle?




Ja vad tror ni?

Nej, det är varken Kin eller Belle. Det är Röda Krysset.
Femton kronor för båda

Att skapa moodboards ligger i tiden. I vanlig ordning är jag otidsenlig, jag har ett moodBORD istället. Mitt vackra flowerbord fungerar som en ständig installation. Jag byter och lägger till. Oftast står det fynd ifrån loppisar där. Sen jag tog fotot har det flyttat ditt en flock av yttepytte små gäss och änder i mässing. Och en värmeljusstake i finaste marmor. (Inte den där fula åttiotalsmarmorn i grå/vitt, nä mörkt mörkt grå med stråk av beige och rosa.) Fin!

Ett helt gäng av fina prylar har flyttat in här sen sist. Många är inte nya, men en del låg i tomtesäcken.
Makens arbete stod för två riktigt fina. Den nya fina ljusstaken från Design House Stockholm Nordic Shine



(Blank svart, de kunde inte ha valt en bättre färg till oss!)





Bengt Frithiofsons
vinglas. Och vi har provat dem med vänner. Vi har aldrig ansett oss som att vi besuttit några särskilda vinkunskaper, utan vi går på känn. Men banne mej, vinet BLIR snäppet godare! (Fast det tar ett tag att vänja sej med den inåt-lutande kanten.....)

Nä nu ska jag packa upp dagens köp. Gnillots overall för kommande vinter
Halva priset var för bra för att låta bli. Även om Reima är min all-time favourite när stor-tjejerna växte upp. Vi har aldrig varit missnöjda med Reima så det återstår att se om Helly Hansen är lika bra...Jag lär väl utvärdera den nästa vinter:)

Nu säjer den här frun ajö för nu. Och passar på att tipsa om Mildred Pierce. Finns fortfarande på SVT play. Och Kronjuvelerna......märkligt fantastisk serie, även den på SVT play. Och så 5ans nya storsatsning. Once upon a time. För en insnöad fantasyälskare som mej är det ren kärlek....



Med det säjer jag ajö och på återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0