Kanske fyndet med stort F

 
Den här Paprika skålen gav jag 10 kronor för.
 
Tio
 
Det anser jag vara fyndläge numero uno 
Jag ska vara ärlig. När jag såg den hos Röda Krysset visste jag inte vad det var. Jo, jag såg att det var en Uppsala-Ekeby på stämpeln, men jag visste inte att den hett eftertraktade Paprika-serien fanns i skålar också. (Och tydligen inte den som lämnade in den heller;)
 
Men lite googlade gav vid handen att det är just en Paprika skål i mellanstorlek. Det roliga är att jag inte plockade upp den för att det var en UE utan för att jag tyckte den var så fin. Och jag har länge tittat efter de fina Paprika vaserna men de är allt som oftast så dyra (säkert för att fler än jag gillar dem:) Och nu har jag en skål alltså. I kanonskick! Med de lämnar jag er igen, jag har en mor och far som just återvänt från Portugal och vill umgås. Så, vi ses, om inte förr så senare!
 
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0