Samlingen växer



Mamma och pappa har återvänt från (en fantastisk tema-resa enligt dem) Vietnam.
Med dem kom denna underbara the´kanna och sex koppar . Samlingen blir större  och snart är skåpet fullt -hemska tanke!!  Om nu nån av er ska åka på en resa till Kambodja, hör av er.
Jag har ingen kanna därifrån  :)))
ännu..........

Maria påstår att hon är en ekorre. Jag är väl en, jag med.
Förutom thekannor samlar jag på gamla galgar. Det är åkej, ni får kalla mej tokig:)
Riktigt gamla galgar av trä. Ni vet, såna som har en klädfirmas namn inbränt och ett telefonnummer som ofta består av två, eller max tre siffror. Jag har faktiskt en galge från Harads, den har telefonnummer 1.

Sen har jag upptäckt att jag nog samlar på gamla vaser.
Mitt senaste fynd är en Zenit från Rörstrand. Min för 25 kronor på återvinningen. Perfekt skick och härligt skogsgrön passar den in bland de andra......

Ellas mamma undrade vad jag läser just nu. Jag önskar att jag liksom henne läste fantasy just nu, men jag har fallit ned i sentimental träsket...........

Deirdre Purcell - I hatets skugga

(tack tradera för lånet av bilden!)
Jag undrar om det är hormonerna eller om det är ren och skär lathet? För det är lätt att läsa "tantlitteratur".
Fort är man framme vid nästa bok;



I dagarna finns jag på hemmaplan. Igår ringde båda döttrarnas fröknar alldeles efter varann. Både lilla och stora S hostar och har feber av och till. Själv är jag inte vidare fräsch heller...........hosta och snuva avlöser varann.....

Ni får gärna gissa om bebisen blir en liten tjej eller en liten kille. Det känns bara roligt när vi själva sitter inne med svaret. Jag lovar att inte hålla er på sträckbänken alltför länge, ni ska få se vagnen så fort den kommer, den kanske kan vara en ledtråd, men bara kanske, eftersom det blev en annan färg än jag från början tänkt:)

Enligt ultraljud och FVP är lill*n beräknad till 9 juli som det ser ut just nu. Men vi har inte gjort det tidsbestämmande ultraljudet än, först då får vi precisare datum. Fast vis av erfarenhet kan det bli en liten juni-bebis också. Storasystrarna hade bägge bråttom till världen, och kom två veckor för tidigt. Man kan ju bara hoppas........
Och för er som vill gissa kan jag bara säja att allt har varit annorlunda den här gången, precis allt!
Men om det för den skull betyder nåt vet man ju aldrig:)

Tack alla fina som tar er tid att hälsa på, fast jag själv inte orkar kommentera......jag läser era bloggar, allihopa och jag hoppas att jag orkar uppamma all kraft i världen och skriva hos er men tills vidare tackar jag ödmjukast för era besök!

Och jag är lessen att jag frestade er med Anne på Grönkulla, för tyvärr har sista avsnittet gått! Och det värsta av allt är att de sista avsnitten var såna som nog få har sett............Men mejla TV4, rätt var det är repris-sänder de om man önskar för de gick på en värdelös tid, halv 2 varje eftermiddag, så vi spelade in dem..........

Kram&Kram!//Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du också en ekorre?? =)

Roligt att samla på olika saker. Jag samlar ju också på gamla galgar i trä. Har ett gäng i hallen. Är livrädd att maken ska ta med sig en när han reser med sin kavaj och slarva bort den...

2009-01-28 @ 15:45:28
Postat av: elin

Nej förmodligen inte, nu funderar vi på Kos eller Ios i Grekland, fast inte riktigt säkra än :)

2009-01-29 @ 14:52:18
URL: http://lifeofeliin.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst ÄR det häftigt att se "galna" gissningar när man själv har svaret! ;)

Jag har ju redan gissat...

Snygg teservis.

Pigga på er!!!

2009-01-29 @ 15:54:49
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellasmamma

Läsande är lustfyllt oavsett vad man läser, jag läser om böcker hela tiden, på kvällen i sängen har jag alltid en bok jag läst förut så att jag ska somna över boken. Är den för spännande somnar jag inte utan läser ut den istället. Böcker väljer man ju utifrån stämmnngen inom sig och då blir det ju rätt.

2009-01-30 @ 17:33:19
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0